• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

ثبت زمینی دمای گرمترین منطقه کره زمین توسط گروهی از پژوهشگران

  • کد خبر : 9985
  • 13 آگوست 2022 - 11:49
ثبت زمینی دمای گرمترین منطقه کره زمین توسط گروهی از پژوهشگران
گردشگرآنلاین - متخصصین و پژوهشگران ایرانی با همکاری کلوپ سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی، برای نخستین بار داده های هواشناسی در بیابان لوت به عنوان یکی از گرمترین نقاط کره زمین را به صورت زمینی ثبت کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، رویداد ثبت زمینی دمای گرمترین منطقه کره زمین و به مناسبت گرامیداشت زنده یاد پروفسور محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای نوین ایران و ششمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت با حضور ١١ نفر از اساتید دانشگاه ها و متخصصین و پژوهشگران سازمان های مختلف و همراهی سه نفر از اعضای کلوپ سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

این گروه به مدت ٢۴ ساعت در میراث جهانی بیابان لوت و ریگ یلان مستقر بودند تا برای نخستین بار دمای یکی از داغترین مناطق کره زمین را به صورت زمینی اندازه گیری کرده و به ثبت برسانند. نتایج این بررسی ها در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته تا پس از بررسی توسط اساتید و کارشناسان این حوزه به اطلاع عموم برسد.

سال ١٣٩٢ در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طی جلسات متعددی تصمیم به ایجاد تشکلی به پیشنهاد اینجانب در خصوص شکل گیری و ایجاد کلوپی  برای طبیعت گردی ویژه طبیعت دوستانی که با خودروهای دو دیفرانسیل به طبیعت گردی میپردازند گرفته شد . در این جلسات پیشنهاد نام “سافاری کلوپ” بعنوان اسم این تشکل از طرف مدیر اتومبیلرانی و مدیر عامل وقت  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تایید و انتخاب شد . بدون اغراق درست از همان زمان کم کم واژه سافاری در بین دوستانی که با چند خودروی دو دیفرانسیل تشکیل گروهی داده بودند و به طبیعت نوردی میپرداختند باب شد و آهسته آهسته شاهد برگزاری مسابقات سافاری ، هیئت سافاری ، کلوپ سافاری فدراسیون ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی و و و بودیم و هستیم.

سافاری ها امروزه به سفرهای تفریحی گفته می شود که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به بهبود شرایط محیط زیست، حیات وحش و همچنین جامعه محلی کمک می کند. برخلاف سافاری در گذشته که به شکار حیوانات اختصاص داشت، امروزه این سرگرمی کاملا مخالف با شکار است و شکار اسپرت را که شاخه ای کاملا جدا بوده و قوانین خاص خود را دارد جزو سافاری نمیداند.

منبع: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.