• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
معاون صنایع دستی کشور:

ثبت شهرها و روستاهای ملی نیازمند هم‌گرایی بین‌ بخشی است

  • کد خبر : 16324
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
ثبت شهرها و روستاهای ملی نیازمند هم‌گرایی بین‌ بخشی است
گردشگرآنلاین - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ضمن تاکید بر ایجاد هم‌گرایی بخشی گفت: سنت نیکوی ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز دوباره نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی در کشور شده است.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، نخستین نشست اعضای شورای راهبردی انتخاب و ثبت شهرها و روستاهای ملی با حضور محمدصادق مهدوی مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، جمالی نماینده وزارت کشور، آتوسا مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس کشور، مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری، نادر زینالی مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی و ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور به‌عنوان رئیس شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی ضمن تاکید بر ایجاد هم‌گرایی بخشی گفت: سنت نیکوی ثبت شهرها و روستاهای ملی باعث تقویت توجه و تمرکز دوباره نسبت به هویت و پیشران توسعه فرهنگی در کشور شده است.

وی افزود: با ثبت شهرها و روستاهای ملی شاهد ادبیات و دایره معنایی تازه‌ای خواهیم بود.

نماینده وزارت کشور نیز در این نشست گفت: چندوجهی بودن صنایع‌دستی و فرابخشی بودن این هنر منجر به تبیین شاخص‌های هویت‌بخش و راهگشا خواهد شد و این حوزه یک وفاق ملی ایجاد خواهد کرد.

جمالی تصریح کرد: این ثبت‌ها باید به بالندگی و تجلی شهرها و روستاهای ملی بیانجامد.

در ادامه این نشست ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی نیز گفت: افزایش شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی و ارتقای وضعیت شهرها و روستاهای ملی موجود توسط شورای راهبردی در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد حضور مسئولان استانی، هنرمندان، تشکل‌ها و فعالانی که برای ثبت ملی شهرها و روستاها متقاضی هستند در این شورا خواهیم بود.

همچنین محمد صادق مهدوی مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز گفت: شناسنامه‌دار کردن صنایع‌دستی باعث زنده نگه‌داشتن هویت کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: ثبت شهرها و روستاهای ملی در پایدارسازی جمعیت روستاها و اشتغال‌زایی روستایی کمک موثری خواهد بود.

نادر زینالی مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: فعالیت این شورا می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد و فرهنگ شهرها و روستاهای ملی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت شهرها و روستاهای ملی در سایه‌سار صنایع‌دستی باعث حل مشکلات اقتصادی مسئولان استانی خواهد بود.

همچنین سیدمصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری نیز گفت: نگاه فرهنگی شما به صنایع‌دستی کمک بزرگی به رویکرد هویتی هنرمندان نسبت به صنایع‌دستی خواهد بود.

وی افزود: صنایع‌دستی سرمایه حوزه گردشگری بوده و در این راستا نیاز به هم‌افزایی و هم پوشانی بیشتر بین دو حوزه داریم.

ثبت شهرها و روستاهای ملی نیازمند هم‌گرایی بین‌ بخشی است

ثبت شهرها و روستاهای ملی نیازمند هم‌گرایی بین‌ بخشی است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16324

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.