• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

ثبت ۱۷ هزار بازدید از مجموعه سعدآباد در یک روز

  • کد خبر : 12280
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۴
ثبت ۱۷ هزار بازدید از مجموعه سعدآباد در یک روز
گردشگرآنلاین - به‌مناسبت هفته گردشگری نزدیک به ۱۷ هزار نفر به شکل رایگان از موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، ۱۶ هزار و ۸۰۳ نفر بازدید به‌مناسبت هفته گردشگری از موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کردند که این تعداد، رکورد بازدیدهای نوروزی امسال این مجموعه را شکست. بیشترین میزان بازدید نوروز ۱۴۰۱ در مجموعه سعدآباد، متعلق به سوم فروردین با ۱۵ هزار و ۱۹۱ بازدیدکننده بود.

همچنین ۱۵۱ هزار و ۲۱۱ بازدید در روز جمعه هشتم مهرماه از موزه‌های مجموعه سعدآباد انجام شده است. این رقم در روز پنجشنبه هفتم مهرماه ۲۸ هزار و ۸۱۳ نفر بازدید بوده است.

به گفته مدیرکل موزه‌های کشور، در روز جمعه ۸ مهر که بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رایگان اعلام شده بود، استان تهران با ۳۴ هزار و ۲۳۶ بازدیدکننده در رتبه اول بازدیدکنندگان قرار گرفت که تقریباً نیمی از این آمار، متعلق به مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد است.

بر اساس تصمیم سازمان جهانی گردشگری، روز ۵ مهر ماه مصادف با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری نامیده می‌شود. شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ میلادی از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تفکری دوباره برای گردشگری (Rethinking Tourism) اعلام شده است.

مجموعه سعدآباد چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده‌است. سعدآباد در دوره قاجار ساخته شد و سکونت‌گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این سلسله بود. پس از کودتای ۱۲۹۹ و تصرف آن توسط خاندان پهلوی ساختمان‌های متعددی در آن ساخته شدند که بالغ بر ۱۸ کاخ در ابعاد مختلف می‌شوند. هر یک از ساختمان‌ها محل سکونت یکی از افراد خاندان پهلوی بوده‌است. محمدرضا پهلوی نیز در دهه ۱۳۵۰ در این مکان سکنی گزید که در اوایل سلطنت او ساخت آن به پایان رسید.

مجموعه سعدآباد، علاوه بر بناهای تاریخی، دارای چند ساختمان اداری، چند توالت عمومی، چند سینما و آمفی‌تئاتر روباز، یک مرغداری، یک گاوداری و یک نمازخانه است.

ثبت ۱۷ هزار بازدید از مجموعه سعدآباد در یک روز

ثبت ۱۷ هزار بازدید از مجموعه سعد‌آباد در یک روز

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.