• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا:

جاده دسترسی به منطقه گردشگری کوه گل سی سخت مسدود شد

  • کد خبر : 9496
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
جاده دسترسی به منطقه گردشگری کوه گل سی سخت مسدود شد
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا گفت: «در پی هشدارهای هواشناسی در خصوص احتمال وقوع باران‌های سیل‌آسا، جاده دسترسی به کوه گل سی سخت مسدود شده است.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، افشین بهمنی اظهار کرد: «این اقدام به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و گردشگران و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از وقوع سیل در منطقه گردشگری کوه گل سی سخت است.»

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا بیان کرد: «علاوه بر مسدود شدن جاده دسترسی، سیاه‌چادرهای عشایری که برای اسکان گردشگران راه‌اندازی شده بود نیز جمع‌آوری‌شده است.»

بهمنی افزود: «تمام تأسیسات گردشگری در نقاط مختلف شهرستان دنا تا اطلاع ثانوی تعطیل است و هیچ‌گونه مسافر و گردشگری در این مناطق پذیرش نخواهد شد.»

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز برای استان‌های جنوبی ازجمله کهگیلویه و بویراحمد از وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی منازل، خسارت به محصولات کشاورزی در ۲۴ ساعت آینده خبر داده است.

منطقه زیبا گردشگری دریاچه «کوه گل» سی سخت که در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی سخت و ۴۴ کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است. این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مناطق توریستی در سطح کشور می باشد.

این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز گردشگری و توریستی در سطح کشور است و کمتر ایرانی وجود دارد که از این مجموعه دیدنی بازدید نکرده باشد. در محدوده ای به وسعت نیم هکتار و عمق ۱۵ متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر در این مکان می باشد که در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکو سازی، زیرساخته ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته است و هر ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران از داخل و خارج از کشور است. در «کوه گل» سی سخت سوئیت‌ها، کمپینگ، اردوگاه، سکو و آلاچیق هایی احداث و اصلاح جاده دسترسی این منطقه در حال انجام است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.