• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
به دلیل پیش‌بینی سیل

جاذبه‌های گردشگری فیروزکوه تا آخر مرداد تعطیل است

  • کد خبر : 9947
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
جاذبه‌های گردشگری فیروزکوه تا آخر مرداد تعطیل است
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزکوه از تعطیلی تمام جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری به دلیل پیش‌بینی بارش‌های شدید و جاری شدن سیل تا ۳۱ مرداد خبر داد.

‌به‌گزارش گردشگرآنلاین، محمد حسن باب‌الحوایجی با اعلام این خبر افزود: با مصوبه ستاد بحران شهرستان فیروزکوه از ورود گردشگران به جاذبه‌های گردشگری و روستا و مسیرهای طبیعتگردی جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در راستای اجرای مصوبه ستاد مدیریت بحران تلاش می‌کنند تا از ورود گردشگران به ویژه در منطقه تنگه‌واشی و روستای جلیزجند جلوگیری شود.

وی افزود: در صورت پیش‌بینی ادامه بارش‌های شدید و جاری شدن سیل تعطیلی جاذبه‌های گردشگری ادامه خواهد داشت.

فیروزکوه مرکز شهرستان فیروزکوه در استان تهران است که در کنارهٔ جادهٔ فیروزکوه قرار دارد. مردم فیروزکوه از قومیت مازندرانی هستند و به گویش فیروزکوهی که لهجه ای از زبان مازندرانی است، سخن می‌گویند.

از نظر ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی، این شهرستان دارای زمستان سرد و تابستان معتدل و خنک می‌باشد. متوسط بارندگی سالانه سال ۱۳۸۰ در این ۲۳۰ میلی‌متر بوده و حداکثر بارندگی ۲۴ ساعته ۲/۴۰ و تعداد روزهای یخبندان ۱۷۴ روز می‌باشد.

تنگه واشی مکانی با جاذبه‌های گردشگری است که در حدود ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان‌ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران می‌باشد. شاید یکی از جذابترین بخش‌های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه‌ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد.

با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و به‌خصوص در تابستان هزاران نفر از ساکنین استان تهران و دیگر استان‌های اطراف به این منطقه مسافرت می‌کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از موسسه‌های توریستی، اقدام به برگزاری تورهای گوناگونی در این منطقه نموده‌اند که همین امر باعث افزایش شهرت و معروفیت این منطقه شده‌است.

چشمه آب معدنی خمده در فاصله ۱۵ کیلومتری جاده تهران، فیروزکوه و در مسیر رودخانه حبله رود و در نزدیکی روستای خمده واقع شده‌است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.