• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

جالب‌ترین محله اروپا معرفی شد

  • کد خبر : 12949
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
جالب‌ترین محله اروپا معرفی شد
گردشگرآنلاین - منطقه کوچک «کیس‌دوسودر» که موسوم به قلب تپنده زندگی شبانه لیسبون است به عنوان جالب‌ترین محله در اروپا و همچنین دومین محله جذاب جهان، بر اساس گزارش پایگاه خبری TimeOut شناخته شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، جالب‌ترین محله اروپا، محله کیس‌دوسودر (Cais do Sodré) که دارای بیشترین تمرکز مراکز تفریحی شبانه در پایتخت پرتغال است. تا پیش از یک دهه پیش، به بازدیدکنندگان توصیه می‌شد که از این منطقه دوری کنند چراکه به عنوان ناحیه پر جرم و جنایت شناخته می‌شد.

«کیس‌دوسودر» در ابتدا محله ماهیگیران و ملوانان بود و از لحاظ ظاهری ناخوشایند بود. برای سال‌های متمادی، لیسبون‌نشینان تنها در صورتی به آنجا مراجعه می‌کردند که از ایستگاه راه‌آهن حومه شهر استفاده کنند.

اما این روزها، فقط حال و هوای شبانه نیست که مردم را به این محله جذاب می‌کشاند. موج کاملاً جدیدی از احداث رستوران‌ها و مغازه‌های جالب به راه افتاده است و ناگفته نماند که جذابیت ظاهری خیابان صورتی با نام Rua Nova de Carvalho در این بین بی‌تاثیر نیست.

شهرداری لیسبون، اجرای پروژه‌های نوسازی و زیباسازی بسیاری را برای تغییر مناطق بدچهره شهر در پیش گرفته است. مسئولان این شهر باور دارند که نباید اجرای پروژه‌ها پرهزینه باشد بلکه می‌توان تنها با انجام یک تغییر ساده نظیر اضافه کردن خطوط رنگی انجام شود. پروژه «هنر آسفالت» نیز از جمله طرح‌هایی است که به قصد کاهش سرعت ترافیک و حوادث در خیابان‌های شهری به اجرا درآمد.

پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست و خاک پرتغال به همراه تنها همسایه خود اسپانیا شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده‌است و دو مجمع‌الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال هستند.

کشور پرتغال دو منطقه کلان‌شهری عمده دارد که یکی کلان‌شهر لیسبون در جنوب و دیگری کلان‌شهر پورتو در شمال است. نام کامل پورتو، پورتو-کاله بوده‌است که به معنی بندر کال‌ها (نام قومی سلتی) است و نام پرتغال نیز تلفظی از نام پورتو-کاله است. مناطق پورتو و لیسبون از قدیم با یکدیگر در رقابت بوده‌اند.

جالب‌ترین محله اروپا معرفی شد

جالب‌ترین محله اروپا معرفی شد

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.