• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
اسماعیلی اعلام کرد:

جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان ایران و ونزوئلا

  • کد خبر : 19174
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان ایران و ونزوئلا
گردشگرآنلاین - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ در ونزوئلا به صورت مشترک به عنوان یکی از تفاهمات صورت‌گرفته میان این کشور و جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به ونزوئلا اظهار کرد: در این سفر تعهدات و تفاهمات خوبی انجام شد. در عین حال عمق فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در این سفر مشهود بود و قرار شد دو تفاهم‌نامه جامع فرهنگی و رسانه‌ای را به زودی امضاء کنیم و فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر را توسعه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از صحبت های خود به عملکرد وزارتخانه‌تابعه‌اش در سال ۱۴۰۱ پرداخت و اعلام کرد: با مصوبه دولت عقب‌ماندگی حقوق کارکنان وزارتخانه و نهادهای تابعه را تا حد زیادی برطرف کردیم.

اسماعیلی یادآور شد: برگزاری همایش حکیم نظامی را پشت سر گذاشتیم و تندیس بزرگ او در میدان ونک نصب خواهد شد. ما نگاه خود به مشاهیر فرهنگی کشور را در حصار تنگ جغرافیای سیاسی محدود نمی‌کنیم. همه دوستداران حکیم نظامی در آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان با ما در این حس مشترک هستند و این‌ها مظاهر وحدت تمدنی ما محسوب می‌شوند و این کار را در سال آینده هم ادامه می‌دهیم.

وی یادآور شد: به اکثریت برنامه‌هایی که در این سال وعده داده بودیم عمل کردیم. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با گشایش‌های بودجه‌ای که انجام شده، حوزه فرهنگ و هنر آماده جهش در اعتبارات فرهنگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات تفاهم‌ با ونزوئلا اظهار کرد: کارخانه تولید کاغذ را به صورت مشترک در آنجا راه‌اندازی می‌کنیم و ۸۰ درصد کار جلو رفته و قرار شده یک موسسه فرهنگی ما به نیابت از بخش خصوصی این کار را انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفته فرهنگی ونزوئلا در تهران برگزار می‌شود و در ماه نوامبر هم ما آنجا همین رویداد را خواهیم داشت. همچنین تبادلات آموزش رسانه‌ای و مبارزه با اخبار جعلی را در نظر داریم.

جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان ایران و ونزوئلا

جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان ایران و ونزوئلا

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19174

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.