• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

جزئیات مصوبات نشست شورای ملی زیارت با حضور رئیس‌جمهور در مشهد

  • کد خبر : 4579
  • 07 ژانویه 2022 - 16:11
جزئیات مصوبات نشست شورای ملی زیارت با حضور رئیس‌جمهور در مشهد

گردشگرآنلاین – نشست شورای ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور سید ابراهیم رئیسی امروز ۱۷ دی‌ماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از مشهد، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز ۱۷ دی‌ماه، در نشست شورای ملی زیارت که با حضور برخی از وزیران و مسئولان خراسان رضوی در حرم رضوی برگزار و پیرامون زمینه‌های تسهیل‌گری در امور زائران بحث شد، ضمن تاکید بر ارزانی هزینه‌های سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران اظهار کرد: زیارت نقش مهمی در ارتقای اخلاق، معرفت و فرهنگ دارد. اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با این موضوع باید سرلوحه کار شورای عالی زیارت قرار گیرد تا وظیفه هر یک از وزارت‌خانه‌ها مشخص شود.

وی همچنین به اهمیت ارتباط وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان صداوسیما با یکدیگر جهت ترویج فرهنگ زیارت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص مصوبات شورای ملی زیارت خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور برای ارتقای و تسهیل خدمت به زائران امام رضا(ع) میان ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف اعلام بسیج کرد.

وی افزود: اجرای طرح شکرانه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای حمایت از زیارت آحاد مردم به ویژه خانواده‌ها و جوانان از مصوبات این نشست بود.

معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با ادامه به سایر مصوبات این نشست گفت: تسهیل و تخفیف حمل‌ونقل، اقامت و تغذیه مورد نیاز دانشجویان، دانش‌آموزان و گروه‌های زیارتی و پشتیبانی از محل بودجه خانواده جمعیت مورد تصویب قرار گرفت.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: توجه به تقویت ناوگان حمل‌ونقل درون شهری مشهد و برون شهری در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای از دیگر مصوبات جلسه کارگروه ملی زیارت بود. ارتقای کارگروه ملی زیارت با مسئولیت رئیس‌جمهور و دبیرخانه دائمی استانداری خراسان رضوی تصویب شد و ضمن تاکید بر محوریت زائرین امام رضا(ع)، توجه لازم به زائران آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و شاهچراغ نیز مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایکنا، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: فعال شدن سازمان حج و زیارت با استفاده از ظرفیت دفاتر زیارتی سراسر کشور در امر سازماندهی و خدمت به زائران امام رضا(ع) به ویژه زائران خارجی، مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: ضرورت سازمان‌دهی لازم برای تسهیل و ارتقای خدمات برای حضور زائران خارجی با محوریت دبیرخانه استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت سازمان حج و زیارت و ضرورت کاهش موانع موجود و حمایت‌های لازم از قبیل ویزا و غیره با همکاری وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز تصویب شد.

گنابادی‌نژاد افزود: سازمان برنامه و بودجه موظف شد مصوبات قبلی کارگروه ملی زیارت که اجرا و اقدام نشده است را بررسی کرده و با اولویت در حد امکان برای تامین اعتبار مورد نیاز اقدام کند.

وی عنوان کرد: تشکیل گروه فرهنگ و رسانه و گروه خدمات درمانی زائران خارجی ذیل کارگروه ملی زیارت برای توجه و برنامه‌ریزی در امر فرهنگ و رسانه زیارت مورد تصویب قرار گرفت. همچنین طرح سرشماری و ارائه آمار زائر و زیارت به صورت رسمی و مستمر توسط مرکز آمار آیران از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.