• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

جزایر سه گانه ایران موضوع اولین «نشست نیاوران»

  • کد خبر : 16859
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
جزایر سه گانه ایران موضوع اولین «نشست نیاوران»
گردشگرآنلاین - مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: نشست های نیاوران بزودی با محوریت موضوعات فرهنگی و تاریخی برگزار می شود و جزایر سه گانه موضوع اولین نشست خواهد بود.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، بیژن مقدم با تاکید بر ضرورت توجه به این مباحث افزود: در چارچوب سیاست های تبیینی و تحلیلی و باتوجه به موقعیت مکان های تاریخی این نشست نیاوران ادامه دار خواهد بود.

مقدم ادامه داد: نشست نیاوران هم رویدادهای تاریخی و هم مباحث روز را مدنظر قرار خواهد داد و تلاش خواهد کرد با ایجاد فضای گفتگو به آگاهی بخشی و تبیین بهتر وقایع کمک کند.

وی تصریح کرد: در این گفتگوها تلاش خواهیم کرد موضوعات چالشی روز را نیز مدنظر قرار دهیم.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران موضوع اولین نشست نیاوران را جزایر سه گانه ایران اعلام کرد و گفت: روز شنبه سوم دی ماه ساعت ۱۵ با حضور کوروش احمدی دیپلمات سابق کشورمان و علیرضا رافتی نویسنده، این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نیاوران، یکی از محله هاى شمال شرقی شهر تهران و منطقه شمیران است که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. این محله که بخشی از منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات می‌باشد، از شمال با ارتفاعات کلک‌چال، از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد و از جنوب با [[حصاربوعلی ]]، کامرانیه و دزاشیب هم‌مرز است.

خیابان نیاوران، خیابان اصلی این منطقه است که از میدان نیاوران آغاز شده و تا میدان قدس در تقاطع خیابان شریعتی امتداد دارد.

کاخ نیاوران یا کاخ موزه نیاوران، در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران قرار دارد. این کاخ در مجموعه باغ نیاوران در میدان نیاوران شهر تهران واقع شده و مساحت آن حدود ۱۱ هکتار است. کاخ نیاوران اقامتگاه تابستانی محمدرضا شاه پهلوی بود. این کاخ یکی از مکان‌های شاخص گردشگری در شهر تهران است.

این باغ در کنار روستایی که «گُرده وی» یا «گُرده به» خوانده می‌شد و در نیاوران قرار داشت، به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود ساخته شد. باغ ییلاقی فتحعلی‌شاه قاجار که در این نیزار ایجاد شد را «نی آوران» نامیدند که بعد به «نیاوران» مشهور شد.

جزایر سه گانه ایران موضوع اولین «نشست نیاوران»

جزایر سه گانه ایران موضوع اولین «نشست نیاوران»

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16859

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.