• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

جزایر هرمزگان از شر کرونا رها می‌شوند؟

  • کد خبر : 124
  • 21 آگوست 2021 - 12:29
جزایر هرمزگان از شر کرونا رها می‌شوند؟
گردشگرآنلاین - گسترش کرونا در جزیره‌های خلیج فارس که مراکزی برای گردشگری کشور بودند، باعث شد این جزایرمهم جنوب کشور خالی از توریست شوند اما این روزها با انجام واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا انتظار می‌رود این مناطق به زودی از شر کرونا رها شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین از جزایر خلیج فارس، با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جزیره‌های استان هرمزگان به ویژه قشم و کیش به عنوان دو جزیره مهم گردشگری کشور و متعاقب آن فزونی یافتن مرگ و میرهای ناشی از کووید ۱۹، به یکباره تمام فعالیت‌های اقتصادی این جزیره‌ها راکد شد و همه چشم‌ها به اقدامات اثرگذار برای برون رفت از این شرایط دوخته شد.

با گذشت ۱۴ ماه از شیوع کرونا و سختی‌های درمان افراد مبتلا به این ویروس در جزیره‌های خلیج فارس به ویژه در قشم و کیش با آمار بالای فوتی‌های کرونایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم اوایل مرداد ماه امسال در نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان خواستار توجه جدی به شرایط بحرانی کرونا در این شهرستان شد.

همزمان با این اقدام، دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان هم موفق به دریافت مجوز واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در جزیره‌های کوچک استان هرمزگان شد و به تازگی هم مجوز واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا در در دو جزیره قشم و کیش هم صادر شده است.

دور نخست واکسیناسیون در ۸ جزیره هرمزگان پایان یافت

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پایان دور نخست واکسیناسیون افراد واجد شرایط در ۸ جزیره کوچک استان هرمزگان خبر داد و گفت: عملیات واکسیناسیون دور نخست در قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس به همراه کیش همچنان ادامه دارد.

وی از بوموسی، هرمز، لارک، تنب بزرگ و کوچک، سیری، لاوان و هندورابی به عنوان هشت جزیره کوچکی نام برد که افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا‌ترها در این جزیره‌ها، برای دریافت دوز اول واکسیناسیون همکاری کردند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، افراد دریافت کننده دوز نخست در این جزایر با پایان یافتن مدت مورد نیاز تا زمان دریافت دوز دوم واکسیناسیون باید همانند گذشته پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا را به‌شدت رعایت کنند.

وی با اعلام اینکه واکسیناسیون در جزایر قشم و کیش هم از چندی قبل شروع و در حال انجام است، افزود: اقدامات لازم برای افزایش سهمیه بیشتر واکسن در کل استان هرمزگان از جمله این دو جزیره انجام شده است و امیدواریم با دریافت واکسن بیشتر، تمام افراد ۱۸ سال به بالا در این دو جزیره و دیگر شهرستان‌های استان هرمزگان هم نوبت نخست واکسیناسیون را دریافت کنند.

نوروزیان یادآور شد: متاسفانه شماری از مردم در برخی از جزایر کوچک از دریافت واکسن امتناع کرده‌اند که امیدواریم آنان هم با هدف کمک به قطع زنجیره کرونا اهمیت واکسیناسیون عمومی را درک کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد تمام افراد دریافت کننده دوز نخست واکسن باید تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا را تا قطع کامل زنجیره ویروس کووید ۱۹ که با انجام واکسیناسیون بر روی همه ایرانیان انجام می‌شود، رعایت نمایند.

به نظر می‌رسد با ادامه روند واکسیناسیون مردم جزیره‌های قشم و کیش در دور نخست و متعاقب آن با دریافت دوز دوم واکسن کرونا در کل جزیره‌های خلیج فارس و هم‌زمانی اقدامات واکسیناسیون در سرتاسر کشور، تا پایان امسال شاهد به جریان افتادن چرخه فعالیت‌های مهم اقتصادی در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق مهم گردشگری باشیم.

متاسفانه کاستی‌ها در امر واکسیناسیون مردم در دولت دوازدهم، منجر به افزایش شمار فوتی‌های کرونایی در کشورمان شده است و اینک با آغاز به‌کار دولت جدید و تصمیماتی که از سوی رئیس جمهوری اعلام شده است، انتظار می‌رود روند عملیات واکسیناسیون در کل ایران شتاب بیشتری بگیرد.

اما تا رفع کامل این ویروس، همه ما باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، برای نجات جان خود، عزیزانمان و هموطنانمان که در یک اجتماع بزرگ در حال زندگی مشترک هستیم تلاش کنیم با کمترین آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹، دوران سخت و بحرانی کنونی را پشت سر بگذاریم. ان‌شاءالله

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.