• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

جزیره هندورابی به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 1638
  • 24 اکتبر 2021 - 14:49
جزیره هندورابی به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد کیش، گفت: می‌توانیم از ظرفیت موجود در برخی از زیرساخت‌ها و همچنین تبدیل هندورابی به مقصد گردشگری بهره‌مند شویم.

به گزارش گردشگرآنلاین ازکیش ، جعفر آهنگران در نودمین جلسه شورای اداری که در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف کیش از جمله جزیره هندورابی برای ارتقا سطح صنعت گردشگری این منطقه استفاده کنیم.

وی تعیین راهبردی مناطق آزاد در دوره سه ماهه آینده با هدف اجرای پیوست فرهنگی و اجتماعی در هر پروژه را از مهمترین اقدامات دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برشمرد و افزود: توجه به توسعه متوازن فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها در جزیره قشم در دستور کار این سازمان است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، متوازن سازی توسعه جزیره هندورابی با ارائه خدمات در حوزه‌های آب، برق، ایجاد شهرهوشمند، شهر بدون کربن، آموزش و پرورش، محیط زیست، تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام انجام می‌شود.

سهام شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به بورس می‌رود

وی بیان داشت: تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام جزیره هندورابی و عرضه در بورس با هدف جایگزینی منابع مالی جدید به جای منابع مالی ناشی از فروش دارایی‌های جزیره در دستور کار قرار دارد.

آهنگران یادآور شد: تعداد مناطق آزاد کشور به ۱۵منطقه افزایش یافته است و برای دولت اختصاص دادن همه مزایا به تمام مناطق آزاد در شرایط کنونی مشکل خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: با رفتن شرکت سهامی عام کیش به بورس،جزیره هندورابی می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ملی کشور ایفا کند.

سلامت جامعه در گروه رعایت پروتکل‌هاست

به گزارش گردشگر آنلاین تسنیم نوشت: وی با ابراز خرسندی از شرایط کنونی کیش و عبور موفقیت‌آمیز از دوره سخت و تلخ ناشی از کرونا در این جزیره، گفت: تضمین ادامه این شرایط مهم با توجه به برگشت پذیر بودن کرونا و تاثیر منفی دوباره بر اقتصاد منطقه، مستلزم پایبندی عموم مردم به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی است.

آهنگران یکی از اقدامات مهم در حوزه درمان منطقه آزاد کیش را احداث مرکز درمانی فوق تخصصی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه احداث این مرکز برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در دولت جدید در دستور کار قرار گرفته و در مرحله واگذاری زمین هستیم که به زودی با تعیین نقشه عملیات احداث این مرکز آغاز خواهد شد.

اهمیت اصلاح قانون مناطق آزاد

وی اصلاح قانون را تضمین سرنوشت تمام مناطق آزاد کشور دانست و گفت: طرح اصلاح قانون مناطق آزاد هم‌اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته و هم زمان دبیرخانه با جمع‌آوری نظرات کارشناسان و صاحب نظران به ویژه در بخش خصوصی، آن را در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.