• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

جشنواره‌ شب‌های فرهنگی و گردشگری در سواحل زرآباد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2938
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
جشنواره‌ شب‌های فرهنگی و گردشگری در سواحل زرآباد برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – فرماندار زرآباد گفت: جشنواره شب های فرهنگی و گردشگری در نوار ساحلی این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان فارس، نعمت الله نجاری ظهر امروز در نخستین جلسه فرهنگ عمومی شهرستان زرآباد، اظهار داشت: این جشنواره با همکاری منطقه آزاد چابهار و با حضور هنرمندان و گروه های موسیقی کشوری در نوار ساحلی و شهر زرآباد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره شب های فرهنگی و گردشگری این شهرستان  علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، فرصت مناسبی برای شناساندن این شهرستان در همه بخش ها است.

فرماندار  افزود: اجرای موسیقی سنتی و محلی،تجلیل از برترین های کنکور سراسری شهرستان،نقاشی و بسیاری از برنامه های متنوع و جذاب دیگر در این جشنواره برگزار خواهد شد‌.

نجاری ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن  این شهرستان  در قلب توسعه سواحل مکران و وجود میوه های گرمسیری و جاذبه های گردشگری این شهرستان را از بقیه شهرستان های استان متمایز کرده است.

لازم به ذکر است،جشنواره شب‌های فرهنگی و گردشگری در شهرستان زرآباد در ۱۷ مرداد ماه با حضور هنرمندان کشوری در نوار ساحلی و شهر زرآباد برگزار می شود.

زرآباد به دلیل نزدیکی به دریا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. هوای این نقطه از ایران در زمستان گرم و بهاری ست در تابستان به دلیل وزش بادهای موسمی از سمت دریا «مونسون» معتدل می‌باشد. داشتن چنین آب و هوایی سبب شده‌ محصولات کشاورزی فراوانی نظیر موز، پاپایا(خربزه درختی)، گواوا(زیتون محلی)، انبه،کنار، چیکو و هندوانه، خربزه، …. در ان کشت و برداشت میشود. زرآباد دارای یکی از دشت های حاصلخیز کرانه ی مکران میباشد.

دو دیدگاه در مورد نام زرآباد وجود دارد، دیدگاه اول :به دلیل نزدیکی به دریا و داشتن گمرک فعال (گمرک گالک یکی از قدیمی ترین گمرکات جنوب کشور) و ازآنجای که در زبان بومی محلی بلوچ به دریا زِر میگفتند به زرآباد شهرت پیدا کرده و دیدگاهی دیگر وجود دارد که بخاطر وجود زمین های حاصلخیز و از آنجای که به باغات و مزارع در زبان بومی محلی زریبهَ گفته می شود به زرآباد که آباد شده به وسیله باغات و مزارع است شهرت پیدا کرده است.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.