• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

جشنواره “توت فرنگی” در شاهو برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7859
  • 14 می 2022 - 14:32
جشنواره “توت فرنگی” در شاهو برگزار می‌شود
گردشگ آنلاین - جشنواره توت فرنگی، 29 و 30 اردیبهشت به میزبانی شهر شاهو شهرستان روانسر برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگران آنلاین از کرمانشاه، سابق حسینی شهردار شاهو، در رابطه با برگزاری این جشن اظهار کرد: جشنواره شکرگزاری توت فرنگی به مدت دو روز و طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت در شهر شاهو برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: عرضه توت فرنگی و محصولات فرآوری شده آن، دف نوازی و نواهای محلی و معرفی صنایع دستی و فرهنگ غنی مردم شاهو از برنامه های اصلی این جشنواره خواهد بود.

شهردار شاهو ادامه داد: علیرغم اینکه در این شهرستان حدود ۲۰ مزرعه توت فرنگی با حجم برداشت قابل توجهی داریم و از نظر کیفی نیز بهترین محصول در این مزارع برداشت می شود، اما توت فرنگی شاهو تاکنون چندان معرفی نشده و برندسازی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با تاکید براینکه زمینه برای توسعه گردشگری کشاورزی در شاهو فراهم است، گفت:  باتوجه به ظرفیتی که در این شهر در زمینه کشت محصول توت فرنگی داریم، می توانیم از این ظرفیت برای توسعه گردشگری کشاورزی استفاده کنیم.

این فعال گردشگری از برگزاری جشنواره توت فرنگی به عنوان یک فرصت برای رشد گردشگری در این شهر نام برد و گفت: معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های شهر شاهو، رونق، تقویت اقتصاد و اشتغال شهر با رویکرد رویدادسازی، توسعه گردشگری شهری و اکوتوریسم، خلاقیت و نوآوری در پایدارسازی درآمدهای شهری از جمله اهدافی است که در این جشنواره بدنبال آن هستیم.

وی  در ادامه با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره صورت گرفته، عنوان کرد: این جشنواره طی دو روز یاد شده از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برپا می شود و در روز اول مراسم افتتاحیه را با حضور مسئولین محلی و استانی خواهیم داشت.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی گردشگری اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم شاهد حضور قابل توجه گردشگران در این رویداد باشیم و بتوانیم زمینه تبدیل شاهو به یک مقصد گردشگری را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.