• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

جشنواره سواد مالی ویژه کودک و نوجوان

  • کد خبر : 7133
  • 22 مارس 2022 - 15:21
جشنواره سواد مالی ویژه کودک و نوجوان

گردشگرآنلاین – رویداد تفریحی آموزشی «کندو» با هدف ارتقای سواد مالی خانواده‌ها در ایام نوروز در اراضی عباس آباد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، اولین جشنواره سرگرمی آموزشی سواد مالی به خانواده‌ها نوروز ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ شب در پارک طالقانی واقع در اراضی عباس آباد برگزار می‌شود.

این رویداد با عنوان «کندو» و با هدف آموزش و ارتقای سواد مالی خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان از ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ شب و در دو سانس به اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع برای خانواده‌ها می‌پردازد.

«کندو» توسط شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس به همت مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار می‌شود و حضور هنرمندان چهره، عروسک‌های عظیم‌الجثه، بازی، مسابقات متنوع و موسیقی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این مراسم است که با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی بر مبنای سرگرمی خانواده‌ها در زمینه دخل و خرج، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز، مدیریت مالی و سایر مفاهیم پررنگ و حائز اهمیت سواد مالی اجرا می‌شود.

این جشنواره از ۳ تا ۱۲ فروردین هر روز در دو سانس: ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰ در پارک طالقانی واقع در اراضی عباس آباد، خیابان سرو، روبروی متروی حقانی برگزار می‌شود.

سواد مالی منحصر به جنسیت، شغل، سن یا دیگر مشخصه­ های متمایزکننده فردی و اجتماعی نیست، بلکه مجموعه ­ای از توانمندی­ها است که می ­تواند از کودکان تا سالمندان را شامل شود. حتی صرف‌نظر از میزان تحصیلات. اگر چه سطح تحصیلات بالاتر و مرتبط­ تر توانمندی بیشتری را باعث می­ شود. اما مهمترین جنبه و ویژگی سواد مالی رابطه آن با یکی از بنیادی­­ترین خصیصه ­های رفتاری بشر یعنی “رفتار مالی” است. این رفتار همواره با بشر بوده ولی البته در دوره ­های مختلف تاریخی متناسب با شرایط تغیر کرده است. با این وجود در “رفتار مالی” بشر دو نکته ­ی کلیدی و تعیین ­­کننده وجود دارد. نخست آنکه این یک رفتار “ارادی” و “انتخابی” است و به نحوه “تصمیم ­گیری” فرد ارتباط دارد و تصمیم ­گیری رابطه­ ای مستقیم با “دانش” و “اطلاعات” دارد. از این رو توسعه سواد مالی اثر مستقیمی در تصمیم ­گیری ­های مالی اقتصادی فردی و اجتماعی دارد۱٫ (در نظریه ­های اقتصادی، یکی از ویژگی­های بازار آزاد “تقارن اطلاعاتی” است. توسعه سواد مالی باعث افزایش تقارن اطلاعاتی و افزایش کارایی بازار می ­شود.)

منبع: سازمان بورس و اوراق بهادار

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.