• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

جشنواره نوروز ۱۴۰۱ در شهر”سانت آگاتا” ایتالیا برگزار شد

  • کد خبر : 7243
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
جشنواره نوروز ۱۴۰۱ در شهر”سانت آگاتا” ایتالیا برگزار شد

گردشگرآنلاین – رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا با مشارکت شهرداری “سانت آگاتا”، جشنواره نوروزی ۱۴۰۱ را در محل نواخانه مرکزِ گردهمایی هایِ “همیشه سبز” شهرِ “سانت آگاتا” ایتالیا برگزار کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، در ابتدای این جشنواره، پس از پخش پیام تصویری  خوشامدگویی و تبریک نوروزی دکتر “مارکو روبینو” شهردار”سانت آگاتا”، پیام تصویری محمد تقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا پخش شد.

امینی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: عید نوروز، عیدی ریشه دار است که از نیاکان ما در ایران زمین برجا مانده است. در این عید، طبیعت رو به سبزی و رویش می کند و دل انسان ها را زنده و پرنشاط می سازد.

وی افزود: در خیلی از کشور‏های منطقه ما، جشن نوروز را به عنوان مظهر شکوفایی، تجدید و تداوم حیات برگزار می ‏کنند. نوروز، که در کشورهای تاجیکستان؛ قرقیزستان؛ قزاقستان؛ سوریه؛ عراق؛ گرجستان؛ جمهوری آذربایجان؛ ترکیه؛ ترکمنستان؛ هند؛ پاکستان؛ ازبکستان و… نیز جشن گرفته می شود، آغاز سال نو در کشورهای ایران و افغانستان است”.

در بخش بعدی این جشنواره، قطعاتی از موسیقی نواحی ایران به همراه قطعات نوروزی که به سفارش رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا با مشارکت بنیاد رودکی ضبط شده بود برای حضار پخش شد. در ادامه، شرکت کنندگان از چیدمان سفره هفت سین در محل برگزاری بازدید کردند.

رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا به موازات برگزاری این جشنواره در سانت آگاتا، همایش دیگری را شامل وبینارهای نوروز شناسی و ایران شناسی، اجرای موسیقی سنتی ایرانی، کارگاه های معرفی آشپزی و مقاصد گردشگری در ایران، رقابت عکاسی نوروزی و نمایشگاه عکس نوروز که به دلیل ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی امکان برگزاری حضوری نداشت، با مشارکت پایگاه “دیروز”، طرح “نگاه”، “پِرسیا ویاجی” و “پرشین فود اِکسپِرییِنس” و بنیاد رودکی در فضای مجازی برگزار کرد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.