• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

جشنواره گل نرگس در خفر فارس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 16959
  • 25 دسامبر 2022 - 10:50
جشنواره گل نرگس در خفر فارس برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر از برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از فارس، علی طاهری باب اناری امروز ۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: چهارمین جشنواره گل نرگس شهرستان خفر در ۸ و ۹ دی‌ماه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن هویت‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر افزود: عرضه محصولات باغی و کشاورزی شهرستان به‌صورت خام و فرآوری شده نظیر انار، رب انار، ناردونه، انواع عرقیات گیاهی، بادام، انواع خرما، عرضه صنایع‌دستی تولیدشده به دست هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان نظیر انواع دست‌بافت‌های روستایی و عشایری، محصولات حصیری، سفال و شیشه‌گری و عرضه محصولات لبنی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

 طاهری باب اناری افزود: سطح زیر کشت گل نرگس در این شهرستان به بیش از ۳۵۰ هکتار است، این منطقه یکی از قطب‌های اصلی تولید گل نرگس در کشور بوده و  حضور در باغ‌های این منطقه و آشنایی با فرآیند برداشت گل نرگس می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند برای گردشگران باشد.

به گزارش گردشگر آنلاین، شهرستان خفر شهرستانی‌است در جنوب استان فارس به مرکزیت شهر باب‌انار. این شهرستان در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. این شهرستان دارای ۱٬۸۱۱ کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی برابر با ۴۲٬۲۶۳ نفر (۱۳۹۵) است.

شهرستان خفر دارای آب و هوای چهار فصل است به گونه‌ای که درختانی همچون نخل، انار، مرکبات، بادام، گردو، هلو، زردآلو، انجیر، سیب، ازگیل و زیتون در این منطقه رشد می‌کنند. خفر دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک می‌باشد. بیشتر بارش‌ها در این منطقه در نیمه دوم بهمن ماه روی می‌دهد. تابستان‌های خفر گرم و خشک و بدون بارندگی و زمستان‌های آن نسبتاً سرد هستند. میانگین بیشترین دمای شهر باب‌انار، مرکز این شهرستان در تابستانها به °۲۹ و میانگین کمترینِ آن در زمستانها به °۱۲ می‌رسد و متوسط بارش سالانه آن نیز در حدود سیصد میلیمتر است.

جشنواره گل نرگس در خفر فارس برگزار می‌شود

جشنواره گل نرگس در خفر فارس برگزار می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.