• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

جنگل فندقلو ی نمین احیا می شود

  • کد خبر : 6677
  • 07 مارس 2022 - 12:18
جنگل فندقلو ی نمین احیا می شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی ،نزدیکی به گردنه زیبای حیران و همچنین قابلیت بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمود قلی زاده  افزود: براساس برنامه‌ریزی در کنار تولید نهال و بذر تلاش بر این است اصلاح و احیای جنگل فندقلو در مساحت ۲۴ هکتار انجام شود.

وی با اشاره به ثبت ملی جنگل فندقلو افزود:بخشی از این جنگل در محدوده گیلان و بخشی هم در محدوده استان اردبیل است که سالانه شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه گردشگری هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفاظت از جنگل و مرتع را در استان یادآور شد و گفت: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۲ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

قلی زاده با اشاره به توسعه زراعت چوب در استان گفت:برای توسعه زراعت چوب تفاهم نامه‌ای با شرکت آرتاپان انجام شده که از جمله اهداف این طرح علاوه بر کاشت نهال و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، تامین چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال در استان می باشد.

وی درباره قاچاق الوار و فعالیت کوره‌های زغال در استان گفت:قاچاق الوار و چوب نسبت به سال های گذشته در استان کاهش داشته و یگان حفاظت با پایش دقیق عرصه‌های مختلف جنگلی سعی می‌کند جلوی قاچاق را بگیرد.

منطقه جنگلی فندقلوی شهرستان نمین بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است.

این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.

در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به هشت تیره و ۱۷ جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه‌های نادری نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می‌افزاید.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.