• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

حجاج چگونه می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

  • کد خبر : 21016
  • 23 می 2023 - 9:00
حجاج چگونه می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟
گردشگرآنلاین - بر اساس دستورالعمل جدید اعلام‌شده، حجاج می‌توانند بدون شرایط سنی حداکثر مبلغ ۵۰۰ دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، زائران حج تمتع امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی بانک ملی، می‌توانند بدون شرایط سنی و با ارائه کارت ملی حداکثر تا سقف ۵۰۰ دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.

برای دریافت این ارز حجاج باید مدارک خود از جمله عضویت در کاروان و معرفی‌نامه و به‌اضافه سایر مدارک هویتی از جمله پاسپورت خود را ارائه کنند و پس از اخذ و تایید استعلام اطلاعات زائر، ارز ۵۰۰ دلاری به آنها اختصاص داده خواهد شد.

طبق این دستورالعمل هر زائر می‌تواند از طریق مراجعه به شعب ارزی بانک ملی مدارک مذکور برای دریافت ارز مسافرتی را ارائه کند و شعب بانک ملی موظفند پس از دریافت کارت ملی و احراز هویت و ثبت اطلاعات زائر در سامانه یادشده، این ارز را تامین کنند.

در این‌صورت حواله ارزی به زائران داده خواهد شد و آنها در هنگام خروج از کشور می‌توانند از طریق شعبه بانک ملی ۵۰۰ دلار خود را دریافت کنند. البته زائران حج تمتع مانند زائران اربعین امکان ارز مسافرتی در بستر اینترنت و از طریق پیام‌رسان “بله” را نیز خواهند داشت. بدین صورت که هر زائر پس از مراجعه به پیام‌رسان بله و ثبت و ارسال مدارک موردنیاز مذکور QR کدی را دریافت خواهد کرد که از طریق آن می‌تواند به هنگام خروج از کشور ارز خود را از شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه تهیه کند.

براساس مصوبه‌ای که از سوی بانک مرکزی صادر شد، مسافرانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند (البته نه هر کشور خارجی) می‌توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه سفر دریافت کنند. این کمک هزینه به این شکل است که بانک مرکزی، ارز را با قیمتی کمتر از قیمت بازار می‌دهد. این مبلغ تنها یک بار در سال به افراد تعلق می‌گیرد.

برای آنکه بتوانید این ارز را تهیه کنید، باید اول بلیط هواپیمای خود را بخرید و آن را به یکی از صرافی‌های دولتی که ارز مسافرتی ارائه می‌کنند، نشان دهید و حواله ارز مسافرتی خود را دریافت کنید.

حجاج چگونه می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

حجاج چگونه می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.