• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

حذف روادیدکشورهای حوزه خلیج فارس برای سفربه آبادان وخرمشهر

  • کد خبر : 9085
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
حذف روادیدکشورهای حوزه خلیج فارس برای سفربه آبادان وخرمشهر
گردشگرآنلاین - نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر از پیگیری حذف روادید کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به این دو شهر خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سید محمد مولوی اظهار کرد: هفته جاری برای دومین بار در سال جاری با «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ساختمان این وزارت دیدار کردم و آخرین موضوعات این سه حوزه خلیج فارس را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه ورود گردشگر خارجی به شهرهای آبادان و خرمشهر ارزآوری به دنبال دارد، افزود: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر پیگیری‌های لازم را برای حذف روادید اتباع ورودی کشورهای حوزه خلیج فارس به منطقه آزاد اروند فراهم کند که مورد استقبالش قرار گرفت.

مولوی بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کسب و کارهای گردشگری منطقه توسعه پیدا کرده و همچنین سایر مشاغل نیز از این صنعت مهم استفاده کنند به عنوان مثال چنانچه یک گردشگر وارد منطقه شود از راننده تاکسی تا مغازه‌دار ذینفع می‌شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: اشتراکات زبانی و دینی یک ظرفیت بی‌بدیل برای توسعه همکاری‌های منطقه آزاد اروند با کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه توریسم است.

مولوی تصریح کرد: شاید در برخی زیرساخت‌های فعلی با کمبودهایی مواجه باشیم ولی باید از داشته‌های فعلی به بهترین شکل استفاده شود؛ روستاهای زیبا، رودخانه‌های متعدد، گردشگری خرید، گردشگری سلامت و گردشگری خوراک برخی ظرفیت‌های فعلی است.

وی عنوان: صنعت گردشگری یک صنعت فراگیر است و باید همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها در این زمینه ورود کرده و هر کدام به نوع خود برنامه‌ریزی کنند تا به اقتصاد منطقه و معیشت کمک شود.

خلیج فارس، نام آبراهی پراهمیت در آسیای غربی و منطقه خاورمیانه است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه‌جزیره عربستان قرار دارد.

مساحت خلیج فارس ۲۳۷٬۴۷۳ کیلومتر مربع است، طول آن حدود ۹۰۰ کیلومتر و عرض متوسط آن ۲۵۰ کیلومتر است و پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون سومین خلیج بزرگ جهان بشمار می‌آید.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.