• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

حراج ناکام جمجمه دایناسور

  • کد خبر : 16086
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
حراج ناکام جمجمه دایناسور
گردشگرآنلاین - فروش جمجمه یک دایناسور «تی رکس» ‌ در یک حراجی معتبر طبق انتظارات پیش نرفت و به مبلغی بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها فروخته شد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نت، آیا بازار هنر دیگر متقاضی دایناسور نیست؟ این سوال اصلی است که پس از حراجی نهم دسامبر «ساتبیز» در ذهن مخاطبان شکل گرفت. در این حراجی جمجمه یک دایناسور «تی‌ رکس» ‌ درحالی به قیمت ۶.۱ میلیون دلار فروخته شد ‌ که ارزش آن ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

تا ماه نوامبر امسال، ‌ برخی از مجموعه‌داران حاضر بودند برای خرید فسیل‌های ۶۵میلیون ساله این جانوران مبالغ نجومی پرداخت کنند. در سال ۲۰۲۲، ‌ یک اسکلت دایناسور «ولاسیرپتر» در حراجی کریستیز به قیمت ۱۲.۴ میلیون دلار فروخته شد و یک دایناسور «گورگوسور» نیز در حراجی ساتبیز به قیمت ۶.۱ میلیون دلار به فروش رسید.

نخستین نشانه فروکش کردن تب فروش دایناسورها، با لغو فروش اسکلت ۲۵ میلیون‌ دلاری «تی رکس» در حراجی کریستیز آشکار شد. با این‌که علت لغو این حراجی به صراحت اعلام نشد، اما گمان می‌رود تعداد استخوان‌های غیرواقعی این اسکلت در لغو فروش تاثیرگذار بوده است.

اکنون به نظر می‌رسد تقاضا برای خرید اسکلت‌های دایناسور کاهش پیدا کرده است و فروش غیرمنتظره جمجمه «تی رکس» ‌ این فرضیه را پررنگ‌تر می‌کند. کارشناسان با توجه به منحصربه‌فرد بودن جمجمه و سالم بودن آن، قیمت تخمینی را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند. این جمجمه که به یک دایناسور مذکر و عظیم‌الجثه تعلق دارد در سال ۲۰۲۱ در «داکوتا» ‌ واقع در ایالات متحده کشف شده بود.

پرداخت رقم‌های بالا برای خرید بقایای دایناسور در حراجی‌های عمومی، انتقادات دیرینه‌شناسانی را به دنبال داشت که معتقدند این نوع حراجی‌ها ارزش تحقیقات بر فسیل‌ها را از بین خواهد برد.

تیرانوسوروس یک سرده از دایناسورهای گوشت‌خوار دوپا از دوره کرتاسه است. گونه شاخص این سرده با نام تیرانوسوروس رکس شناخته می‌شود که به‌صورت عامیانه به تی‌رکسمختصر می‌شود و در فرهنگ عامه دنیا ماندنی شده‌ است.

جمجمه تیرانوسوروس در مقایسه با اندازه بدنش بزرگ بود و گردن آن مانند دیگر ددپایان به‌شکل طبیعی به صورت S شکل منحنی یافته بود.

حراج ناکام جمجمه دایناسور

حراج ناکام جمجمه دایناسور

منبع: آرت‌نت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16086

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.