• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیرکل میراث‌فرهنگی بوشهر خبر داد:

حضور صنعتگران بوشهری در قطر

  • کد خبر : 15332
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
حضور صنعتگران بوشهری در قطر
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از حضور صنعتگران هم استانی در دهکده فرهنگی کتارای قطر خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، اسماعیل سجادی‌منش گفت: هم‌زمان با برگزاری جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲، صنعتگران بوشهری و  هم استانی برای عرضه تولیدات خود در این کشور حضور پیدا می‌کنند. تولیدات عرضه شد در رشته‌های حصیربافی، عبابافی، صنایع‌دستی دریایی، گلیم و دیگر محصولات رشته‌های بومی خواهد بود که در دهکده فرهنگی کتارای قطر، در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: محصولات صنعتگران به این کشور انتقال داده شده که هنرمندان هم استانی در این رویداد بین‌المللی به‌عنوان سفیران فرهنگی استان بوشهر حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در پایان یادآور شد: نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی هم‌زمان با روز افتتاحیه جام‌جهانی گشایش خواهد یافت و تا پایان این مسابقات فعال است.

بوشِهْر  از شهرهای بندری ایران است که مرکز استان بوشهر و شهرستان بوشهر محسوب می‌شود. بوشهر در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۲۲۳٬۵۰۴ نفر جمعیت داشته‌است که بدین‌ترتیب پرجمعیت‌ترین شهر استان بوشهر و چهارمین شهر پرجمعیت جنوب ایران به‌شمار می‌رود. این شهر که در واقع به‌صورت یک شبه‌جزیره در بخش مرکزی شهرستان بوشهر قرار دارد، فقط از سمت شرق با خشکی ارتباط دارد. بوشهر ۱۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب و هوای نیمه بیابانی گرم است.

نام بوشهر در کتاب‌ها و اسناد تاریخی، تحت نام‌های مختلفی نظیر «رام اردشیر»، «ابوشهر»، «بُخت اردشیر»، «لیان»، و «ریشهر» به ثبت رسیده‌است. بیشتر مردم بوشهر به زبان فارسی با گویش بوشهری تکلم می‌کنند.

اقتصاد شهر بوشهر در اصل بسیار وابسته به دریا است. صنایع دریایی مانند کشتی‌سازی و سکوسازی، تجارت دریایی، و شیلات نقش مهمی در اقتصاد مردیم این شهر داشته و دارد. اما چند ده سال از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی دریائی بوشهر در کنار این شهر می‌گذرد و نقش این دو در اقتصاد مردم این شهر پررنگ تر شده‌است.

حضور صنعتگران بوشهری در قطر

حضور صنعتگران بوشهری در قطر

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15332

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.