• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

حفظ بخش فرهنگی زنجیره اقتصادی‌فرهنگی گردشگری در یزد ضروری است

  • کد خبر : 8987
  • 14 جولای 2022 - 9:41
حفظ بخش فرهنگی زنجیره اقتصادی‌فرهنگی گردشگری در یزد ضروری است
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از لزوم رعایت پیوست های فرهنگی در رشد و توسعه گردشگری خبر داد و گفت: «حفظ زنجیره اقتصادی-فرهنگی گردشگری مستلزم برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و نظارت در حوزه‌های مختلف است که بخش فرهنگی آن با توجه به پیشینه فرهنگی یزد برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، احمد آخوندی به مناسبت روز عفاف و حجاب، با اشاره به لزوم حفظ موازین اسلامی و فرهنگی در تأسیسات گردشگری تأکید کرد: «خوشبختانه توسعه گردشگری یزد را با حفظ موازین اسلامی و فرهنگی و در نظر گرفتن تمام چارچوب‌های دین پیش برده‌ایم و در این راستا مصمم هستیم.»

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با بیان این‌که تأسیسات گردشگری در این زمینه همکاری لازم را دارند، گفت: «نظارت در زمینه‌های متعدد به‌خصوص رعایت پیوست های فرهنگی، عفاف و حجاب انجام می‌شود.»

او با بیان این‌که همه زیرساخت‌های گردشگری یزد نسبت به رعایت این مهم توجیه و آماده همکاری هستند، گفت: «رشد و توسعه گردشگری و اقتصاد این صنعت تأثیر بسیار مهمی در رشد اقتصادی استان یزد و انتفاع خانواده‌های زیادی دارد و حفظ این زنجیره اقتصادی‌فرهنگی مستلزم برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و نظارت در حوزه‌های مختلف است که بخش فرهنگی آن نیز با توجه به پیشینه فرهنگی یزد برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.»

شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده‌اش به عنوان اولین و تنهاترین شهر ایران در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شهرستان یزد در دره‌ای خشک و پهناور بین کوه‌های شیرکوه و خرانق، در ۱۵ درجه و ۵۳ دقیقه تا ۴۰ درجه و ۵۴ دقیقه درازای خاوری و ۴۶ درجه و ۳۱ دقیقه تا ۱۵ درجه و ۳۲ دقیقه پهنای شمالی واقع شده‌است. این شهرستان از سوی شمال به شهرستان‌های میبد و اشکذر از خاور به شهرستان‌های اردکان و بافق، از باختر به استان اصفهان و از جنوب به شهرستان تفت، ابرکوه و مهریز محدود می‌شود. میانگین بلندی شهرستان یزد از سطح دریا ۱۲۰۰ متر است.

قرار گرفتن در بخش مرکزی فلات ایران در برگیرنده نا مناسب‌ترین عوامل طبیعی چیره بر فلات مرکزی ایران نیز است. بارش اندک همراه با تبخیر شدید، دور بودن از دریا، نزدیکی با کویر خشک و پهناور نمک، رطوبت نسبی کم همراه با گرمای بسیار، از عواملی هستند، که یزد را به گونه یکی از خشک‌ترین مناطق ایران درآورده است. گذشته از آن، در این منطقه نوسان شدید درجه حرارت نیز وجود دارد. از نظر مختصات جغرافیایی نقطهٔ مرکزی ایران (ساعت مارکار) در این شهر قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.