• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد

مشکلات حریم قلاع دختر و اردشیر کرمان برطرف می‌شود

  • کد خبر : 875
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مشکلات حریم قلاع دختر و  اردشیر کرمان برطرف می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره آخرین وضعیت ساماندهی قلاع دختر (قلعه دختر) و اردشیر کرمان گفت: بزرگ ترین مشکل در این زمینه، بحث حریم بود و مسائلی که شهروندان داشتند که طبق آخرین امضای وزیر میراث فرهنگی، اصلاح نقشه حریم انجام و مصوب شده است که مشکلات مردم با این مصوبه حل می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، “فریدون فعالی” در نشست با معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمان  به مسائل متعددی از جمله حریم قلاع دختر اشاره کرد و افزود: امسال به واسطه ارزش های فرهنگی و تاریخی استان کرمان و به دلیل اینکه بیشترین آثار ثبت جهانی را در استان داریم، کرمان به عنوان میزبان در برگزاری هفته گردشگری انتخاب شده است.

وی با اشاره به برنامه های متنوع پیش بینی شده برای روز جهانی گردشگری افزود: در نمایشگاه بین المللی گردشگری نیز یک تور یک روزه با حضور مسولان ونزوئلا در کرمان برگزار کردیم و میزبانی وزیر ونزوئلا ناشی از تعامل و ارتباط ما با بخش خصوصی بود.

فعالی با تاکید بر اینکه در اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری خیلی کار داریم، تصریح کرد: اولین مشکل استان کرمان عدم شناخت از این استان است و باید به شیوه های مختلف تبلیغاتی معرفی شود و داریم کار می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: با میزبانی هفته گردشگری فعالیت ها و داشته های تاریخی فرهنگی استان بیشتر معرفی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره آخرین وضعیت ساماندهی قلاع دختر و اردشیر کرمان گفت: بزرگ ترین مشکل در این زمینه، بحث حریم بود و مسائلی که شهروندان داشتند که طبق آخرین امضای وزیر میراث فرهنگی، اصلاح نقشه حریم انجام و مصوب شده است که مشکلات مردم با این مصوبه حل می شود.

بیشتر بخوانید:
صدور ۸ پروانه گردشگری سلامت در استان کرمان
مرکز قنات استان کرمان راه‌اندازی شد
تأمین منابع استان کرمان متناسب با حوزه گردشگری نیست
تأمین منابع استان کرمان متناسب با حوزه گردشگری نیست
برگزاری جشنواره قالی کرمان کلید خورد

فعالی به مشکلات حریم قلاع دختر و اردشیر کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به ارزش این قلعه های تاریخی، یکی از پروژه های اولویت دار ما برای ساماندهی است و اعتبار آن باید از محل معادن تامین شود که باید در اختیار ما قرار بگیرد و پژوهش، مطالعه، مرمت و ساماندهی را انجام خواهیم داد و این کارها در قالب طرح ساماندهی دنبال خواهد شد.

همچنین “محمدرضا بهرامی” رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: باید توسط جهاد دانشگاهی عارضه یابی صورت بگیرد چرا استان کرمان علی رغم ظرفیت هایی که دارد، باید رتبه اش در فضای کسب و کار در پایین جدول کشوی باشد؟

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از  ایسنا، وی افزود: تنها در حوزه گردشگری ۳۳ درصد جاذبه های بین المللی و ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی در استان کرمان و محصولات صنایع دستی زیادی داریم اما از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

بهرامی با تاکید بر لزوم مطالبه گری تصریح کرد: اگر بخشی از درآمد معادن استان صرف زیرساخت ها، حمایت از گردشگری و صنایع دستی بشود، هم رتبه فضای کسب و کار و میزان اشتغال افزایش یافته و هم به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مطرح می شویم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف باید معرفی کرمان، تغییر نگاه مسئولان و … صورت بگیرد تا از این شرایط عبور کنیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=875
  • نویسنده : آریا اقبالی
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.