• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

حمایت از صنایع دستی، اولویت‌ دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 7959
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۱
حمایت از صنایع دستی، اولویت‌ دولت سیزدهم است
گردشگر آنلاین - مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تلاش داریم در حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی به تکالیف قانونی خود عمل کنیم گفت: حمایت از صنایع دستی جزء برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش گردشگر آنلاین سید حسین علوی چهارشنبه شب در جریان بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی یزد از امادگی کامل وزارت میراث برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: اکنون حمایت از هنرمندان، فعالان و صنایع دستی مصوب سال ۹۶ بوده است.

وی با بیان اینکه یزد مجموعه‌ای انباشته از هنر و هنرمندان است گفت: رقابت مسئله خوبی است اما رقابت بین دو شهر نباید تبدیل به کدورت شود و مسئولان توجه داشته باشند که از بروز چنین اختلافاتی پرهیز کنند و نسبت به انجام تکالیف قانونی‌ غفلت نکنند.

علوی با اشاره به  بیمه هنرمندان تصریح کرد: این معضل مخصوصا در خصوص بیمه هنرمندان بدون کارفرما با تدابیری از سوی وزیر میراث در حال پیگیری است و به‌زودی اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام می شود.

وی با اشاره به بازاریابی در زمینه صنایع دستی  اظهار کرد: کارهای مهمی در این زمینه اتفاق افتاده و عملاً مطیع قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی هستیم اما  بخش‌های مقبولی در گذشته داشتیم که سال‌ها مورد توجه قرار نگرفته بود و در این باره آیین‌نامه‌هایی از جمله آیین‌نامه نظارت بر نحوه صدور مجوز و نظارت بر خانه‌های صنایع دستی، بحثهای مربوط به بازارچه‌ها و  آیین‌نامه‌های نحوه صدور مجوز و نظارت بر فروشگاه‌های صنایع دستی نوشته شده است و امیدواریم تحول بزرگی در آمار فروش صنایع دستی را شاهد باشیم.

علوی یکی دیگر از اقدامات تحولی در این بخش را برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی با حمایت دولت خواند و تصریح کرد: این موضوع در نمایشگاه قرآن امسال نیز با اختصاص سالن اختصاصی برای هنرمندان فعال در حوزه‌های صنایع دستی مرتبط با قران شاهد بودیم و خوشبختانه نمایشگاه صنایع دستی یزد نیز نشان از تداوم و توسعه این موضوع دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7959

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.