• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
در یک اقدام اعتراضی سخیف صورت گرفت؛

حمله به تابلوی «کلود مونه» با پوره سیب زمینی!

  • کد خبر : 13257
  • 25 اکتبر 2022 - 10:58
حمله به تابلوی «کلود مونه» با پوره سیب زمینی!
گردشگرآنلاین - دو جوان معترض به فعالیت های زیست محیطی درحالی روی تابلوی نقاشی «کلود مونه» پوره سیب زمینی ریختند که چنین اقدامی از نظر هنردوستان سخیف شمرده می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، ۹ روز بیشتر از پرتاب سوپ گوجه فرهنگی به سمت تابلوی نقاشی گل‌های آفتابگردان ونسان ونگوگ در گالری ملی لندن توسط فعالان محیط زیست نمی‌گذرد که تابلوی کلود مونه هدف حمله این افراد معترض قرار گرفت.

دو جوان با این هدف که چنین اقدامی زنگ خطری برای مواجهه با یک فاجعه آب و هوایی بوده است به سمت یکی از نقاشی‌های کلود مونه نقاش فرانسوی در موزه باربرینی در پوتسدام آلمان پوره سیب زمینی پرتاب کردند و پس از آنکه دستان خود را با چسب به دیوار چسباندند سخنرانی اعتراض آمیز کردند. این تابلوی معروف در سال‌های ۱۸۸۸ تا ۱۸۹۱ نقاشی شده و ارزش زیادی دارد.

بنا به گفته مقامات این موزه نقاشی با شیشه محافظت شده و به نظر نمی‌رسد آسیبی دیده باشد. اما این دو نفر پس از دستگیری برای بازجویی در زندان به سر می‌برند.

تابلوهای نقاشی معروف در چند سال خیر کانون اعتراض فعالان اقلیم مرتبط با غذا قرار گرفته است. اما این اقدامات گروه های محیط زیستی در همه کشورهای جهان مطرود است چون بسیاری از افراد در فضای مجازی پس از انتشار این خبر توسط رسانه نوشته اند: تخریب اموال ارزشمند و تاریخی و آثار هنری باعث می‌شود اتفاقاً صدای آنها نه تنها شنیده نشود بلکه به نفرت علیه این اقدامات بیانجامد.

اسکار-کلود مونه از بنیان‌گذاران نقاشی دریافتگری (امپرسیونیسم) فرانسوی بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان دریافتی از طلوع آفتاب گرفته شده‌است.

مونه مهم‌ترین نمایندهٔ دریافتگری به‌شمار می‌رود. آثار زیادی از وی به جای مانده و در بسیاری از نگارخانههای مهم دنیا از آن‌ها نگهداری می‌شود.

مونه در ۲۰ سال پایانی عمرش از بیماری آب مروارید رنج می‌برد که به نوبه خود باعث شد تا کارهای وی به دو دوره قبل و بعد از بیماری تقسیم شود.

حمله به تابلوی «کلود مونه» با پوره سیب زمینی!

حمله به تابلوی «کلود مونه» با پوره سیب زمینی!

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.