• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

حکم جزای نقدی برای فروشنده اشیای عتیقه در خراسان شمالی صادر شد

  • کد خبر : 22008
  • 28 می 2023 - 10:00
حکم جزای نقدی برای فروشنده اشیای عتیقه در خراسان شمالی صادر شد
گردشگرآنلاین - مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور رأی در دادگاه تجدیدنظر مبنی بر محکومیت فروشنده اشیای عتیقه در استان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان شمالی، ملک حسین قویدل چوکانلو اظهار کرد: برای پرونده این متهم در محاکم قضایی پرداخت ۹ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط تمام اقلام مکشوفه به نفع میراث‌فرهنگی صادر شد.

وی افزود: با استناد ماده  ۵۶۶ مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را به‌جای اثر اصلی بسازد یا آن را به‌قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث‌فرهنگی محکوم می‌شود.

قویدل چوکانلو اظهار کرد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت و حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

به گزارش گردشگر آنلاین، عتیقه یا آنتیک به هر چیز گران قیمت و با ارزشی که در نهاد خود یکی از وجوه کمیابی یا تاریخی ،را دارا باشد ،اطلاق می‌شود.عتیقه به دلیل زیبایی، کم‌یابی، وضعیت، کاربرد، احساسات انسانی مربوط به آن یا ویژگی های شاخص دیگری مورد توجه هستند. به‌طور معمول شی‌ای عتیقه شمرده می‌شود که پنجاه سال دیرینگی داشته‌باشد. جای معمول برای خرید و فروش عتیقه، عتیقه‌فروشی است.

بسیاری از اشیایی که از قلع و آلیاژ مس یا اسپند ساخته می شوند، مانند سینی، قوری و کتری و همچنین قهوه جوش، امروزه به عنوان عتیقه جمع آوری می شوند. اشیاء قدیمی از برنج، مس و قلع نیز جمع آوری شده است. افرادی که عتیقه‌جات جمع‌آوری می‌کنند، توجه زیادی به کمیاب یا زیبایی آن‌ها ندارند! بلکه اشیای ذکر شده را دوست دارند زیرا نمایی از شیوه زندگی افراد قبلی را در مقابل چشمانشان زنده می کنند.

حکم جزای نقدی برای فروشنده اشیای عتیقه در خراسان شمالی صادر شد

حکم جزای نقدی برای فروشنده اشیای عتیقه در خراسان شمالی صادر شد

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.