• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا:

خاتم شیراز از اصیل‌ترین صنایع دستی کشور است

  • کد خبر : 5772
  • 31 ژانویه 2022 - 11:39
خاتم شیراز از اصیل‌ترین صنایع دستی کشور است

گردشگرآنلاین – رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، ظرفیت‌های استان فارس را بی‌بدیل خواند و گفت: خاتم شیراز یکی از اصیل‌ترین و دست‌نخورده‌ترین خاتم‌های کشور است که علاقه‌مندان ویژه‌ای را به خود جلب کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سردار علی ذوالقدری در حاشیه بازدید از غرفه اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اظهار کرد: استان فارس از لحاظ فرهنگی، تاریخی جز استان‌های طراز اول کشور است و یکی از پرتعدادترین استان‌ها در حوزه آثار تاریخی چون خاتم شیراز است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا ادامه داد: شاعران استان فارس شهرت جهانی دارند و نیاز است، استان فارس در این خصوص از ظرفیت‌های موجود بهره بیشتری ببرد.

او با بیان اینکه در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و عشایر فارس ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، گفت: خاتم شیراز یکی از اصیل‌ترین و دست‌نخورده‌ترین خاتم‌های کشور است که علاقه‌مندان ویژه‌ای را به خود جلب کرده است.

ذوالقدری افزود: استان فارس به دلیل تنوع اقلیم در نقاط مختلف آن‌یکی از بی‌نظیرترین جاذبه گردشگری طبیعی را برای گردشگران رقم است به‌طوری‌که در شمال آن امکان اسکی کردن است و در جنوب آن هوای گرم و تابستانی حاکم است.

به گزارش گردشگر آنلاین، او همچنین به وجود سومین حرم اهل‌بیت در شیراز و دیگر امامزادگان و بهره بردن از گردشگری مذهبی اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت توریست درمانی استان با توجه به نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس استفاده بیشتری را برد.

ذوالقدری بیان کرد: باید از غرفه استان فارس تشکر کنم چون آثار فاخر و اصیلی را به نمایش گذاشته بود و از دیدن این آثار لذت بردم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.