• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

خانه‌موزه شهید فخری‌زاده در قم احداث می‌شود

  • کد خبر : 2145
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
خانه‌موزه شهید فخری‌زاده در قم احداث می‌شود

گردشگرآنلاین – شهردار قم گفت: تبدیل خانه پدری شهید فخری‌زاده در قم به خانه‌موزه یکی از برنامه‌های شهرداری قم برای زنده نگه‌داشتن یاد این دانشمند شهید است.

به گزارش گردشگرآنلاین از قم،سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دانشمندِ هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید فخری‌زاده اظهار داشت: این دانشمند ارزشمند از سرمایه‌های معنوی شهر قم است.

وی با تاکید بر لزوم پاسداشت این سرمایه ارزشمند توسط شهرداری قم و دیگر دستگاه‌ها افزود: شهرداری قم در نظر دارد تا خانه پدری فخری زاده را با موافقت و همراهی خانواده این شهید به خانه موزه تبدیل کند.

شهردار قم اضافه کرد: در این مسیر هماهنگی‌ها و همکاری لازم با شورای اسلامی شهر قم نیز صورت گرفته و تمام ارکان مدیریت شهری بر لزوم بزرگداشت یاد و نام این دانشمند شهید به‌منظور آشنایی نسل‌های آینده با این شخصیت علمی، تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه خانه موزه شهید فخری‌زاده در قم می‌تواند از مقاصد ارزشمند گردشگری فرهنگی باشد یادآور شد: خانه موزه شهیدان زین‌الدین نیز با هدف ایجاد یک پایگاه فرهنگی برای فعالیت در حوزه ایثار و شهادت توسط شهرداری قم ایجاد شده و خانه موزه شهید فخری‌زاده هم این جریان را تکمیل خواهد کرد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اهمیت آشنایی نسل جوان با مفاخر عرصه علم و ایثار و شهادت بیان داشت: شهید فخری‌زاده دانشمندی برجسته و خداترس بود که تبیین تلاش‌های علمی و معنوی آن برای سربلندی کشور می‌تواند به ماندگار شدن این حرکت ارزشمند و الگوسازی برای نسل جوان منجر شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.