• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی در محله‌های تاریخی تالین

  • کد خبر : 16397
  • 15 دسامبر 2022 - 10:55
خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی در محله‌های تاریخی تالین
گردشگرآنلاین - شهر تالین در کشور استونی که به‌علت انجام اقدامات دوستدار محیط زیستی، به‌عنوان پایتخت سبز اروپا معرفی شده، با واردکردن روبات‌های پستچی در محله‌های قدیمی شهر، فرآیند جابه‌جایی بدون آلاینده و الکتریکی را در نقاط حساس شهر از نظر ترافیک بهبود بخشیده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، تالین پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۲۳ معرفی شده و جاه‌طلبی آن، توسعه تحرک بدون کربن در فضاهای شهری است. بخشی از این راه‌حل به شکل ربات‌های پستچی خواهد بود که در خیابان‌های محله‌های قدیمی شهر می‌چرخند و بسته‌ها را تحویل می‌دهند.

این ربات‌ها دارای ابعاد کوچک (عرض ۱.۱۵ متر، ارتفاع ۱.۵۵ متر و طول ۲.۵ متر) و از نظر وزنی سبک (۵۰۰ کیلوگرم) است. برای اطمینان از ایمنی سایر کاربران جاده، از جمله عابران پیاده، این دستگاه مجهز به شش دوربین است که میدان دید ۳۶۰ درجه را به وسیله نقلیه می‌دهد.

وسایل نقلیه رباتی در محله‌های قرون وسطایی پایتخت استونی و به‌ویژه در مناطق عابر پیاده آنکه توسط یونسکو محافظت می‌شود بسیار مفید خواهند بود. از آنجایی که این وسایل از راه دور کنترل می‌شوند، روبات‌های پستچی می‌توانند در فضاهای شهری محدود به ترافیک استفاده شوند و از آنها برای تحویل خارج از ساعات کاری عادی نیز بهره برد.

شرکت مدیریت این ربات‌ها متعهد شده است که الزامات قانون راهنمایی و رانندگی را رعایت کند و به عنوان بخشی از توافق با شهرداری، از بیش از یک ربات پستچی برای تردد همزمان استفاده نکند.

تانل کییک، معاون شهردار تالین، در رابطه با توجیه استفاده از ربات‌ها گفت: “شهر قدیمی تالین در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و به طور همزمان محلی برای زندگی مردم، مکانی فعال برای تجارت و یک جاذبه توریستی جذاب است، بنابراین منطقی است که از راه حل‌های نوآورانه جابه‌جایی برای خدمت به مؤسسات، شرکت‌ها و ساکنان محلی بهره ببرد.”

ربات پستچی یک وسیله حمل‌ونقل کاملاً الکتریکی، بدون صدا و آلاینده است و به همین دلیل است که در مقایسه با وسایل نقلیه موتوری معمولی، راهی امن‌تر و سازگارتر با محیط زیست برای تحویل کالا در خیابان‌های باریک این شهر قدیمی است.

در این توافقنامه مقرر شده است که این پروژه آزمایشی به مدت دو ماه انجام شود و پس از آن، کارایی آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی در محله‌های تاریخی تالین

خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی در محله‌های تاریخی تالین

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.