• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

خلاقیت “بن” آلمان در معرفی دیدنی‌های شهر

  • کد خبر : 11413
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
خلاقیت “بن” آلمان در معرفی دیدنی‌های شهر
گردشگرآنلاین - مقامات شهر "بن" آلمان به تازگی از راه‌اندازی یک اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید به نام نقشه شهر، خبر دادند که به مردم این امکان را می‌دهد تا به داستان‌های تاریخی و همچنین خاطرات شهروندان گوش دهند؛ این داستان‌ها از ساکنان سابق و فعلی جمع‌آوری شده است و همیشه به مکان‌ها و زمان‌های خاصی اشاره دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شهروندان “بن” آلمان با ابتکار جالب مسئولان این شهر می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن سفارشی‌سازی شده، تاریخ خیابان‌های شهر و داستان زندگی‌های آن دوران را به طرز خلاقانه‌تری کشف کنند. یکی از توسعه‌دهندگان این پروژه، فرانک هوئل، در این رابطه توضیح داد که در بهترین حالت، پروژه نقشه شهر، یک تئاتر شگفت‌انگیز است.

این پروژه در مجموع با ۵۰ مکان و مجموعه‌ای از ۵۰ داستان راه‌اندازی شده است. مکان‌ها با تابلوهای اطلاعاتی، مشخص شده‌اند که دارای کدهای QR هستند و اسکن کدها قفل محتوا را باز می‌کند. از سوی دیگر، داستان‌ها به صورت نمایشنامه صوتی، پادکست، مصاحبه، موسیقی و داستان عکس هستند.

محتواهای داستانی، تاریخ شهر را از منظری متفاوت بازگو می‌کنند؛ آن‌ها محدوده وسیعی را در بر می‌گیرند و شامل خاطراتی از زمانی است که “بن” پایتخت آلمان غربی بود. به عنوان مثال، یک ملاقات تصادفی با هانس دیتریش گنشر، طولانی‌ترین وزیر امور خارجه جمهوری فدرال آلمان از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۲ را می‌توانید در کنار این تابلوها تجربه کنید.

تابلوهای اطلاعاتی همچنین شامل داستان‌هایی درباره مکان‌هایی است که ناپدید شده‌اند مانند فروشگاه بزرگ Hertie یا دریاچه Bonner و داستان‌هایی درباره عشق در کنار رودخانه راین!

این تیم برای طراحی اپلیکیشن شهر من، با موزه شهر بن همکاری کرد و توسعه آن از ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شد. با این حال، این نقطه پایانی پروژه نیست، زیرا طبق یک بیانیه رسمی، آنها قصد دارند تابلوهای اطلاعاتی را با اضافه کردن موارد جدید ادامه دهند.

به همین دلیل است که آنها شهروندان را تشویق می‌کنند که به ارسال خاطرات خود از شهر ادامه دهند و باعث رشد این جنبش شوند.

بُن یکی از شهرهای آلمان در ایالت نوردراین-وستفالن است که بر کرانه رود راین بنا شده‌است. این شهر از پایان جنگ جهانی دوم تا زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی در اکتبر ۱۹۹۰، پایتخت کشور آلمان غربی بود.

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.