• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

خودروهای قدیمی در کاخ مروارید به نمایش گذاشته شد

  • کد خبر : 20865
  • 20 می 2023 - 12:08
خودروهای قدیمی در کاخ مروارید به نمایش گذاشته شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در محوطه کاخ مروارید مهر شهر کرج خبر داد.

به‌ گزارش گردشگرآنلاین از البرز، رحیم خاکی گفت: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۹  اردیبهشت تا ساعت پنج بعد از ظهر در محوطه مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ مروارید برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری این اداره‌کل و توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان البرز برگزار ‌می‌شود، گفت: خودروهای خاص کلاسیک ساخت شرکت‌های مختلف آمریکایی، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی، انگلیسی و… در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته خاکی در این نمایشگاه بین ۵۰ تا ۷۰ خودرو که اکثرا  مربوط به ۳ تا ۷ دهه پیش هستند، به نمایش در می‌آیند که علاقه‌مندان می‌توانند رایگان از آنها دیدن کنند.

بیشتر بخوانید:

رها مثل کاخ مروارید!

کاخ مروارید به موزه گالری جواهرات تبدیل می‌شود

به گزارش گردشگر آنلاین، کاخ مروارید یا کاخ شمس، کاخی در بلوار ارم مهرشهر کرج، واقع در استان البرز است که در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ با زیربنای ۲۵۰۰ متر برای زندگی شمس پهلوی (فرزند رضا شاه) ساخته شد. سازه اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی آن را دربرگرفته‌است. این ساختمان بدست وسلی پیترز طراحی و بنیاد فرانک لوید رایت به مبلغ یک میلیون دلار آمریکا ساخته شد. این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به شماره ثبت ۷۰۶۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

کاخ مروارید در سال ۱۴۰۱ که در حال فروریختن و نابودی است همچنین ساختمان کاخ تعطیل است و از ورود افراد به آن جلوگیری می‌شود.
این کاخ در زمینی به گستردگی ۱۱۱ هکتار با ۲۵۰۰ متر زیربنا بین سال‌های ۱۳۴۵ (خورشیدی) تا ۱۳۴۷ (خورشیدی) در بلوار ارم مهرشهر کرج برای اقامت شمس پهلوی ساخته شد. سازهٔ اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی را دربرگرفته‌است. همه فضاهای معماری در زیر سقفی با فرم حلزونی (مارپیچ) و با نورگیرهای گوناگون و به‌شکل دانه‌های مروارید ساخته شده‌است.
خودروهای قدیمی در کاخ مروارید به نمایش گذاشته شد

خودروهای قدیمی در کاخ مروارید به نمایش گذاشته شد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.