• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
معاون وزیر میراث فرهنگی:

خوزستان می‌تواند ویترین صنایع دستی کشور باشد

  • کد خبر : 19927
  • 27 آوریل 2023 - 12:59
خوزستان می‌تواند ویترین صنایع دستی کشور باشد
گردشگرآنلاین - معاون صنایع‌ دستی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: خوزستان به جهت برخورداری از پایگاه‌های راهیان نور و فضاهایی که دارد می‌تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، مریم جلالی خاطرنشان کرد: استان خوزستان به جهت مجاورت با کشورهای خارجی و مرزی بودن و از طرف دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده و تنوع صنایع دستی و میراث فرهنگی می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه زیادی را فعال کند. به علاوه ظرفیت‌های بالفعلی هم از حیث مشتریان صنایع دستی و حضور بازارچه‌های مرزی دارد.

مریم جلالی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان خوزستان گفت: طبق تقسیم کاری قرار شده ما از حوزه شرق استان خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک و… دیداری داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین به خاطر اینکه کپوبافی دزفول در فهرست ثبت جهانی صنایع دستی قرار گرفته از این شهر هم دیدن می‌کنیم.

جلالی به شهر شادگان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتبارات ویژه‌ای که برای شادگان در نظر گرفته شده امیدواریم قابلیت‌های این شهر در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی بالفعل شود.

معاون صنایع‌ دستی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: قرار بر این شده که تمام پروژه‌های بزرگی که در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد منجر به هم‌افزایی صنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی کل ایران شود.

کشور ایران با پیشینه‌ای قوی در فرهنگ و تمدن، یادگارهای هنری از قرون گذشته دارد. امروزه کشور ما را در جهان به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مناطق صادر کننده آثار هنری و صنایع دستی می‌شناسند. صنایع دستی ایران از باارزش‌ترین آثار هنری کشور ما به شمار می‌روند و جلوه‌ای از فرهنگ اقوام ملی ایران هستند. کشف آثار هنری باستانی ساخته دست انسان، در بناهای تاریخی گوشه و کنار کشور ما از ارتباط تنگاتنگ هنر و صنایع دستی با تمدن این سرزمین خبر می‌دهد.

در آثار تاریخی ایران نشانه‌هایی از هنر دست معماران، نقاشان و مهندسان در مقبره‌ها، مساجد، کاخ‌ها و بناهای تاریخی به چشم می‌خورند. هرکدام از این آثار با نشانه‌هایی برجسته از دوره‌های مختلف تاریخی، بخشی از هویت و فرهنگ مردم عصر و زمان خود را نشان می‌دهند.

خوزستان می‌تواند ویترین صنایع دستی کشور باشد

خوزستان می‌تواند ویترین صنایع دستی کشور باشد

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.