• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

خیز کره‌ جنوبی برای کسب میزبانی اکسپو جهانی

  • کد خبر : 22080
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
خیز کره‌ جنوبی برای کسب میزبانی اکسپو جهانی
گردشگرآنلاین - کره جنوبی که سال ۲۰۱۲ میزبانی مدل کوچکتر اکسپوهای بین‌المللی، یعنی نوع تخصصی آن‌را تجربه کرد، سخت در تلاش است که میزبانی مدل بزرگتر آن، یعنی اکسپو جامع جهانی را برای سال ۲۰۳۰ به‌دست آورد. آنها دوست ندارند از ژاپنی عقب بمانند که میزبان دوره قبل از آن، یعنی اکسپو ۲۰۲۵ است.

به گزارش گردشگرآنلاین، کره‌ای‌ها که برای رسیدن به این مهم، یعنی دست‌یابی به میزبانی شهر بوسان برای اکسپو جهانی، عربستان را مهمترین رقیب خود می‌بینند، از ماه‌ها پیش برنامه‌های تبلیغی خود را آغاز کرده‌اند. ازجمله، در نوامبر سال گذشته، با دعوت از گروهی از خبرنگاران کشورهای آسیایی، یک مجمع بین‌المللی برگزار کردند. در آن برنامه، خبرنگاران خارجی از منطقه بندر شمالی که پیش‌بینی شده است اکسپو ۲۰۳۰ بوسان در آن برگزار شود، بازدید کردند و از طریق رسانه‌های محلی خود، شهر بوسان را به‌عنوان پتانسیلی بین‌المللی معرفی کردند.

البته شهر بوسان در جنوب غربی کشور کره جنوبی، پیش‌تر با جشنواره فیلم سالیانه‌اش و نیز برخی رویدادهای ورزشی، به جهانیان شناسانده شده است.

حال کره‌ای‌ها در راه کسب میزبانی این شهر برای رویداد جهانی نمایشگاه اکسپو، که هر پنج سال در یک نقطه از جهان برگزار می‌شود، کشور عربستان سعودی را باید از پیش رو برداند. سعودی‌ها در چند سال گذشته برای کسب وجهه جهانی و جذب گردشگران خارجی تلاش وافری به کار گرفته‌اند؛ که داوطلب شدن برای میزبانی ابررویداد جهانی (اکسپو) در همین راستا می‌تواند قرار گیرد.

البته دو کشور دیگر در این رقابت، «روسیه» و «اوکراین» هستند که با توجه به در گرفتن جنگ بین آنها، هر کدام از منظری، برای به‌دست آوردن میزبانی اکسپوی هفت سال بعد، شانس چندانی ندارند.

مسؤولان شهری بوسان حال در دومین گام رسانه‌ای خود، دومین مجمع خبرنگاران خارج از کشور را برای میزبانی «اکسپو بوسان ۲۰۳۰» به میزبانی مشترک مؤسسه رسانه‌ای کوکجه دیلی  و انجمن روزنامه‌نگاران آسیا (AJA)، در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳ (۱۰ خرداد ۱۴۰۲) برگزار می‌کنند. این رویداد که این‌بار به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد،  درواقع به منظور ارتقای وجهه بوسان به‌عنوان یک شهر جهانی، در آستانه چهارمین دوره رقابت BIE (دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی) که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، ترتیب یافته است.

با توجه به تجربه‌های مشابه و حواشی رویدادهای این‌چنین که با ساخت و ساز وسیعی همراهند، دومین مجمع خبرنگاران خارج از کشور برای میزبانی اکسپو بوسان ۲۰۳۰، به مسائل کارگران و حقوق کار توجه ویژه خواهد داشت.

خبرنگاران خارجی مقیم کره از کشورهای روسیه، اندونزی و ویتنام در این مجمع حضور خواهند داشت تا توانایی‌های جهانی بوسان را گزارش کنند، مابقی نیز به‌صورت آنلاین در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.  این رویداد همچنین قرار است به‌همت انجمن روزنامه‌نگاران آسیا، در ۱۰ کشور آسیایی پوشش رسانه‌ای داده شود.

لی سانگ کی، رئیس موسس آجا، در سخنی ابراز آمیدواری کرده است که از طریق این رویداد، شهر بوسان در چهارمین ارائه رقابتی BIE موفق ظاهر شود؛ تا تضمینی برای پیروزی در رای‌گیری نهایی انتخاب میزبان اکسپو ۲۰۲۳ باشد که در نوامبر ۲۰۲۳ در مقر BIE در پاریس با حضور نمایندگان تمامی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

خیز کره‌ جنوبی برای کسب میزبانی اکسپو جهانی

خیز کره‌ جنوبی برای کسب میزبانی اکسپو جهانی

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22080

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.