• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

دانش‌آموزان با فرهنگ سفر آشنا می‌شوند

  • کد خبر : 13001
  • 20 اکتبر 2022 - 13:22
دانش‌آموزان با فرهنگ سفر آشنا می‌شوند
گردشگرآنلاین - با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت آموزش و پرورش، پویش «یک کلاس ـ یک تور» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ سفر و ظرفیت‌های گردشگری کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، طبق تعامل و همکاری صورت گرفته میان معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این پس، پویش «یک کلاس ـ یک تور» در مدارس کشور اجرا می‌شود تا بر مبنای آن دانش‌آموزان بتوانند در اردوها و گشت‌های رایج در مدارس با مشاغل حوزه گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و در مجموع، فرهنگ سفر آشنا شوند.

در این پویش دانش‌آموزان می‌توانند حضور در تور گردشگری را به صورت تخصصی با مشارکت راهنمایان تور، تجربه کنند و همانند گردشگران حرفه‌ای در سفرهای هدفمند، گروهی و استاندارد حضور داشته باشند.

پیش از این، تجربه همیار گردشگر در کارنامه همکاری دو وزارتخانه وجود دارد که پویش یک کلاس ـ یک تور که سفرهای تربیتی را در پی خواهد داشت، وجه تکامل یافته این ارتباط دو سویه به شمار می‌آید.

معانت گردشگری همچنین اعلام کرد: این پویش همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان‌هایی از جمله زنجان، هرمزگان، کردستان، خراسان‌جنوبی و …  با مشارکت  دانش‌آموزان در تاسیسات گردشگری، موزه‌ها و مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری با همراهی راهنمایان تخصصی گردشگری درحال اجرا است.

گردشگری فرهنگی (یا گردشگری فرهنگ) نوعی از گردشگری است که در رابطه با فرهنگ یک کشور یا منطقه است. توریسم فرهنگی به‌طور خاص بر شیوه زندگی مردم در این مناطق جغرافیایی و تاریخچه آن مردم، هنر، معماری، ادیان و دیگر عناصری که به آن‌ها کمک کرده تا شیوه زندگی خود را دنبال کنند تمرکز دارد. گردشگری فرهنگی شامل گردشگری در مناطق شهری به خصوص شهرهای تاریخی و بزرگ و امکانات فرهنگی این شهرها مانند موزه‌ها و تئاترهای آنهاست.

گردشگری فرهنگی دارای سابقه‌ای طولانی است و ریشه‌های آن در گرند تور به اوایل صنعت گردشگری می‌رسد. همچنین گردشگری فرهنگی از مسائلی است که سیاستگزاران برای آینده روی آن حساب باز کرده‌اند.

دانش‌آموزان با فرهنگ سفر آشنا می‌شوند

دانش‌آموزان با فرهنگ سفر آشنا می‌شوند

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.