• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

دبی میزبان هوشمندترین مسیر دوچرخه جهان

  • کد خبر : 18223
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
دبی میزبان هوشمندترین مسیر دوچرخه جهان
گردشگرآنلاین - مدیران دبی، بزرگ‌ترین شهر در امارات متحده عربی، از لوپ (Loop) به عنوان طولانی‌ترین مسیر هوشمند دوچرخه‌سواری جهان رونمایی کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، دبی در آینده نه‌چندان دور میزبان یک لوپ به طول ۹۳ کیلومتر خواهد بود که با تمرکز بر اصول پایداری و هوشمند احداث می‌شود. کاربران لوپ قادر خواهند بود تنها طی یک بازه زمانی بسیار کوتاه تمام مسیر آن را طی کنند و خود را به مقصد برسانند. این پروژه به پیروی از طرح شهر ۲۰ دقیقه‌ای دبی اجرا خواهد شد و بهبود کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد. معماران لوپ ادعا کرده‌اند که امکان پیوند سه میلیون شهروند امارات از طریق دوچرخه را به روشی سالم در هوشمندترین مسیر دوچرخه فراهم خواهند آورد.

ایجاد محیطی سازگار با اقلیم

لوپ از فضایی برخوردار خواهد بود که در طول سال از نظر اقلیمی کاملاً مطلوب خواهد بود و دمای آن به طور هوشمند تنظیم می‌شود که این ویژگی، ساکنان بیشتری را به تردد از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جذب خواهد کرد. در واقع، برنامه‌ریزان بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی ادعا کرده‌اند که احداث لوپ از یک سو و اعمال سایر اقدامات از سوی دیگر، بیش از ۸۰ درصد از ساکنان سراسر شهر را تا سال ۲۰۴۰ به اتخاذ تردد سبز سوق خواهد داد.

این افراد ادعا کرده‌اند که لوپ آینده حمل‌ونقل دبی را از آن خود خواهد کرد چراکه مردم را در محیطی بسیار رضایت‌بخش و هوشمند به مقصد سفر خود هدایت می‌کند، ضمن این‌که در تسهیل تردد کارمندان و کارکنان در شهری با نرخ بالای کارآفرینی بسیار اثربخش خواهد بود.

لوپ‌ها زیرساخت‌هایی برای انواع روش‌های حمل‌ونقل به شمار می‌رود که از فضاها و امکانات متعددی در مسیر خود برخوردار است و قابلیت استراحت، تفریح و حتی بهره‌مندی از خدمات مختلف را برای کاربران فراهم می‌آورد. به همین دلیل، تصور می‌شود که این زیرساخت‌ها در آینده، بخش اعظم فضاهای تردد شهری و برون شهری را به خود اختصاص دهد و همواره بر تعداد شهرنشینانی بیفزاید که تردد سبز نظیر استفاده از دوچرخه‌ها یا پیاده‌روی را برای عبور و مرور روزمره خود انتخاب می‌کنند.

دبی میزبان هوشمندترین مسیر دوچرخه جهان

دبی میزبان هوشمندترین مسیر دوچرخه جهان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18223

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.