• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

درآمدزایی کلان کاتالونیای اسپانیا از بازی‌های ویدیویی

  • کد خبر : 12117
  • 28 سپتامبر 2022 - 10:29
درآمدزایی کلان کاتالونیای اسپانیا از بازی‌های ویدیویی
گردشگرآنلاین - منطقه کاتالونیای اسپانیا توانسته‌است از ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری بر بازی‌های ویدیویی استفاده کند و درآمد پایداری را برای شهر و شهروندان به دست بیاورد.

به گزارش گردشگرآنلاین، بر اساس مطالعه‌ای که توسط آژانس رقابت‌پذیری کسب‌وکار منطقه‌ای عمومی کاتالونیا اسپانیا موسوم به ACCIÓ انجام گرفته است، کاتالونیا به عنوان اولین منطقه اتحادیه اروپا در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش بازی‌های ویدئویی رتبه بندی شده است. این خبر را پر آراگونس، رئیس دولت کاتالونیا طی یک نشست با نمایندگان این بخش اعلام کرد. کاتالونیا ۱۲.۲ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کرده است و به این ترتیب بالاتر از منطقه آمستردام هلند، ایرلند، سوئد و مناطق بوردو و پاریس فرانسه قرار دارد.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ACCIÓ، کاتالونیا در پنج سال گذشته ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی جدید از استودیوهای بین‌المللی بازی‌های ویدئویی دریافت کرده است که به معنای سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۲۰ میلیون یورو و ایجاد تقریباً ۹۰۰ شغل بوده است. کشورهای اصلی سرمایه‌گذار در این دوره (۲۰۱۷-۲۰۲۱) آمریکا، فرانسه، سوئد و کره جنوبی بوده‌اند.

در واقع، منطقه خودمختار اسپانیا اکنون میزبان شعب ۴۰ درصد از تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی در جهان است! این گزارش حاکی از حضور شرکت‌هایی مانند یوبی‌سافت فرانسوی، اسکوپلی آمریکایی، اسمایل‌گیت کره‌جنوبی، کینگ بریتانیا و بندای نامکوی ژاپنی است.

بیشتر بخوانید:
اظهارات ضرغامی درباره نابودی آثار تاریخی و میراث فرهنگی
هنر چلنگری دهاقان رو به نابودی/ باز هم پای چین در میان است

کاتالونیا دارای ۵۶ استارت‌آپ مرتبط با این بخش، ۱۲ دانشگاه با آموزش تخصصی و هفت مرکز فناوری با پروژه‌های تحقیق و توسعه در این زمینه و همچنین انجمن‌ها، انکوباتورها (مرکز رشد) و رویدادهای سطح بالا مانند DeviCAT، Game BCN یا سیستم‌های مجتمع اروپا (ISE) است.

برای دولت منطقه‌ای کاتالونیای اسپانیا، بخش بازی‌های ویدئویی یک حوزه کلیدی برای نوآوری، موقعیت بین‌المللی و ارتباط فناوری با سایر بخش‌ها محسوب می‌شود.

ترندها نشان می‌دهد که بیشتر رشد این بخش در سال‌های آینده بر فناوری‌های جدیدی متمرکز خواهد شد که در حال حاضر نقش مهمی را در دنیا ایفا می‌کنند که شامل متاورس، واقعیت مجازی و افزوده، بازی‌های جدی یا ورزش‌های الکترونیکی می‌شود.

بازی ویدیویی یا بازی کامپیوتری  نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترلر انجام می‌شود.

درآمدزایی کلان کاتالونیای اسپانیا از بازی‌های ویدیویی

درآمدزایی کلان کاتالونیای اسپانیا از بازی‌های ویدیویی

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.