• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

درآمد عوارض خروج از کشور، بیشتر از پیش‌بینی دولت

  • کد خبر : 17398
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
درآمد عوارض خروج از کشور، بیشتر از پیش‌بینی دولت
گردشگرآنلاین - درحالی میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور در ۹ ماه سال جاری به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که دولت در بودجه، میزان درآمد از این محل را برای کل سال ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور طی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که میزان عوارض خروج از کشوری که دریافت شد ۱۲۰۴ میلیارد تومان بود.

این درحالی است که در شش ماهه نخست سال جاری بیش از  ۱۰۸۵ میلیارد تومان عوارض‌ خروج از کشور دریافت شده است که این میزان در هفت ماه امسال به بیش از ۱۲۶۱ و در هشت ماه سال ۱۴۰۱ نیز به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

این ارقام و آمار حاکی از آن است که میزان مالیاتی که دولت از مسافران برای خروج از کشور اخذ کرده، در هشت ماه سال جاری از کل سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

بر این اساس و طبق آمار، مسافران در ۹ ماه سال جاری نیز ۱۵۶۳ میلیارد تومان عوارض پرداخت کرده‌اند.

عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت است که میزان آن هر سال در لایحه بودجه تعیین می‌شود. اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بر خلاف سال های گذشته میزان عوارض‌ خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد و فقط به طور کلی در بخش درامدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

عوارض‌ خروج از کشور مبلغی‌ است که هر شخصی که از کشور خارج می‌شود، باید به دولت بپردازد. این عوارض حتی برای افراد زیر دو سال هم محاسبه می‌شود.

نکته قابل تامل این است که عوارض عنوانی است که به هزینه‌ای اتلاق می‌شود که باید به شهرداری‌ها بپردازیم. برای همین هم عوارض‌خروج تا چند سال پیش به حساب شهرداری واریز می‌شد، اما با مصوبه بهمن ماه سال ۱۳۹۸، این عوارض به عنوان مالیات خروج از کشور نام‌گذاری شد و از آن به بعد هزینه به حساب دولت واریز می‌شود.

بخش کوچکی از این مبلغ به سازمان گردشگری پرداخت می‌شود و بخش دیگری هم برای بازسازی و به‌سازی روستاهای مرزی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درآمد عوارض خروج از کشور، بیشتر از پیش‌بینی دولت

درآمد عوارض خروج از کشور، بیشتر از پیش‌بینی دولت

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17398

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.