• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

درآمد ۲۰۰ میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان

  • کد خبر : 21931
  • 27 می 2023 - 11:04
درآمد ۲۰۰ میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری - کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: درآمد سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش گردشگرآنلاین از گیلانولی جهانی از برگزاری جشنواره گلابگیری در روستای گیلده شهرستان شفت خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری جشنواره های کشاورزی را رونق گردشگری و اقتصادی منطقه دانست و افزود: جشنواره گلابگیری گیلده چندین سال است که برگزار می شود و مورد استقبال مردم و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری بالغ بر ۲۰۰ همایش و جشنواره و نشست تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در طول سال، عنوان کرد: به دنبال احیای فرهنگ ها و سنت های گذشته و معرفی محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان هستیم.

جهانی از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری – کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: درآمد سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۵۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی را در گیلان شناسایی کردیم، خاطرنشان کرد: ۱۲۳۵ اثر تاکنون ثبت ملی شده و سه اثر شامل ماسوله و تی تی کاروانسرا و صنایع دستی رشت به ثبت جهانی رسیده است؛ همچنین در حال تهیه طرح ثبت جهانی روستای فشتکه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ابریشم را میراث ناملموس ایران دانست و بیان کرد: کاوش های باستانی شناسی نشان دهنده قدمت صنعت نوغانداری است که به دوره ساسانی باز می گردد و لذا ۲۵ خرداد ماه امسال جشنواره کج واچینی را در لنگرود برگزار می کنیم.

وی همچنین از برگزاری جشنواره چای به مناسبت روز جهانی چای در لاهیجان خبر داد و گفت: می خواهیم چای خوب و ارگانیک در سبد خانوار قرار بگیرد و لذا باید به معرفی چای ایرانی بپردازیم.

به گزارش گردشگر آنلاین، گلاب‌گیری مراسمی است که هر سال در ۱۴ استان ایران به صورت عمده از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد (بر اساس شرایط آب و هوایی) و اقلیمی برگزار می‌شود.

درآمد ۲۰۰ میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان

درآمد ۲۰۰ میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.