• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

«درخت دوستی» زمینه‌ساز انتقال بین نسلی فرهنگ درختکاری است

  • کد خبر : 6750
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
«درخت دوستی» زمینه‌ساز انتقال بین نسلی فرهنگ درختکاری است
عضو شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت درختکاری و حفاظت از محیط زیست گفت: «درخت دوستی» زمینه‌ساز انتقال بین نسلی فرهنگ درختکاری است.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، ‌فخرالسادات خامسی هامانه در جشن بزرگ درخت دوستی که امروز و به مناسبت آخرین روز هفته درختکاری در بوستان شهدا یزد برگزار شد، اظهار داشت: بحث درختکاری و فضای سبز یکی از مسائل مهمی است که همه نسلها باید به آن توجه داشته باشند به ویژه اینکه در سال‌های اخیر هم یک سری مشکلاتی به ویژه در زمینه کمبود فضای سبز ایجاد شده و لازم است که نسل جدید با اهمیت موضوع درختکاری و حضور فضای سبز در شهر و جامعه شهری و فضاهای شهری آشنا شوند.

وی تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی از این جهت خوب و مناسب است که یک سری تجربیاتی که نسل قدیم داشتند و اهمیتی که بر اساس عقاید دینی و همچنین رسوم و عرف جامعه به درختکاری و فضای سبز  می‌دادند را به نسل جدید منتقل کنند.

بیشتر بخوانید:
درخت دوستی ابتکاری قابل تقدیر در ترویج فرهنگ درختکاری است
جشن درخت دوستی در یزد برگزار شد
توجه به درختکاری و حفاظت از محیط زیست به هفته درختکاری خلاصه نشود
ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برنامه بسیار زیبایی است که پدربزرگان، ‌مادربزرگان و پدرها و مادرها در کنار فرزندانشان قرار بگیرند و یکدیگر سنت زیبای درختکاری را احیا کرده تا انشاالله به نسل‌های بعد منتقل شود و در سال‌های سال این بحث را ادامه دهیم.

خامسی افزود: شهر به موضوع درختکاری و توسعه فضای سبز نیاز جدی دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم که هرچه در توان داریم در راستای افزایش فضای سبز به کار گیریم.

وی بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در بحث درختکاری و توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: این که درختکاری توسط خود شهروندان انجام شود سبب افزایش حس مسئولیت پذیری افراد نسبت به حفاظت و حراست و سپس توسعه فضای سبز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: قطعا تداوم چنین برنامه‌هایی می‌تواند زمینه‌ای به وجود آورد که نسل جدید ما هم نسبت به این موضوع بسیار مهم توجه خاصی داشته باشند و در آینده شاهد افزایش طراوت و سرسبزی شهرها باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6750

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.