• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

دره فرحزاد تهران در روز جهانی بدون پلاستیک پاکسازی شد

  • کد خبر : 9022
  • 14 جولای 2022 - 13:21
دره فرحزاد تهران در روز جهانی بدون پلاستیک پاکسازی شد
گردشگرآنلاین - همزمان با روز جهانی بدون پلاستیک و به همت شهردارى منطقه ۲ و جمعيت ايران‌گردى و جهان‌گردى فانوس شد دره فرحزاد از پلاستیک‌ و زباله‌های رهاشده در طبیعت پاکسازی شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، در این رویدادِ ترویجى، جمعی از دوست‌داران محیط زیست ضمن حضور در تفرجگاه قدیمی فرحزاد تهران نسبت به جمع آوری زباله‌ها، هرس درختان و بوته‌ها و بسته‌بندی مواد جمع‌آوری شده از دل طبیعت اقدام کردند.

مهدى صالحى شهردار منطقه دو تهران با حضور در این برنامه بر همکاری گردشگران تفریحی در قالب گروه فانوس تاکید کرد و افزود: «فعالیت‌هاى اجتماعى زمینه‌ساز راه‌اندازی برنامه‌هاى فرهنگی و جایگزینی چشم‌اندازهای جدید گردشگری در این نقطه تاریخی شهر تهران است.»

مهدى زمانی خرقانى مدیرعامل این سازمان‌ مردم‌نهاد با اشاره به استقبال دوستداران و داوطلبان حوزه گردشگرى از مشارکت در نهادهای عمومی و شهرداری‌ها با هدف مهیا ساختن شرایط بهتر برای گردشگری شهری اظهار امیدواری کرد که این گونه اقدامات به طور مستمر در کلان‌شهرها اجرا شود.

فَرَحزاد، محله‌ای واقع در شمال تهران و شمیرانات است که از بزرگراه یادگار امام، جاده فرحزاد و بلوار فرحزادی شهرک غرب قابل آمد و شد است. فرحزاد از محلات تهران است و جزئی از منطقه ۲ شهرداری تهران به حساب می‌آید.

محله فرحزاد، از محله‌های قدیمی تهران است که از گذشته به‌صورت روستایی سردسیر و خنک در مسیر جاده امامزاده داوود استقرار داشته و به مرور زمان و در اثر توسعه پایتخت به‌صورت محله‌ای از شهر تهران درآمده است. محله فرحزاد از بخش‌های خوش آب و هوای شمال غرب شمیران به حساب می‌آید که در منطقه۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. ضلع شمالی این محدوده به دامنه‌های ارتفاعات رشته کوه البرز منتهی می‌شود، ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا که حد شمالی شهر تهران است.

در متون قدیم آمده‌است که مردم دهکده «دولاب» و «تهران» پیرو مذاهب اهل سنت و اهالی «ونک» و «فرح‌زاد» شیعه مذهب بوده‌اند. اعتضاد السلطنه فاصله تهران تا فرحزاد را دو فرسخ نوشته‌است.

این محله که از محلات قدیمی تهران می‌باشد، به دلیل هوای با طراوت و فرح انگیزش به همین نام معروف شده‌است. فرحزاد گردشگاه ییلاقی شهروندان تهرانی است که در فصل تابستان به خاطر توتستان‌های پربارش پذیرای اهالی شهر است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.