• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
سرپرست پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد:

در تدوین برنامه هفتم توسعه انتظار می‌رود به موضوع زیارت توجه شود

  • کد خبر : 21983
  • 28 می 2023 - 9:10
در تدوین برنامه هفتم توسعه انتظار می‌رود به موضوع زیارت توجه شود
گردشگرآنلاین - سرپرست پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه از موضوع زیارت غفلت شده بود، انتظار می‌رود که در لایحه برنامه هفتم توسعه به آن پرداخته شود، چراکه درحال حاضر بندی هم برای آن در لایحه برنامه هفتم ذکر نشده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، حسین افخمی روحانی در خصوص لزوم توجه به موضوع زیارت در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار کرد: موضوع زیارت در برنامه پنجم توسعه اشاره شده بود، اما در برنامه ششم غفلت شد و انتظار می‌رود که در لایحه برنامه هفتم توسعه حتما به آن پرداخته شود. با توجه به اینکه موضوع زیارت بسیار مهم است، ضروری است که به آن توجه شود؛ چراکه در حال حاضر حتی بندی هم برای آن در لایحه برنامه هفتم ذکر نشده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما کارگروه ملی زیارت وجود دارد که رئیس آن رئیس جمهور بوده و ۶ الی ۷ وزارتخانه، ۳ استانداری و همچنین آستان‌های مقدس نیز عضو هستند، افزود: با توجه به همه این موارد، اما در برنامه هفتم از این منظر غفلت شده و باید حتما به آن توجه شود.

سرپرست پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: ما درصدد هستیم متن اصلاحی را در مجلس شورای اسلامی تنظیم کنیم تا اصلاحات لازم را اعمال کنند، زیرا موضوع زیارت مهم است و باید در برنامه‌های توسعه لحاظ و به عنوان یک موضوع اصلی در کشور مورد توجه قرار گیرد. دولت باید برای شهرهایی که زائرپذیر هستند تدابیری را در برنامه‌های ۵ ساله و در حوزه تسهیل زیارت، مباحث فرهنگی و ترویج زیارت، فرهنگ میزبانی و تعمیق زیارت در نظر گیرد.

وی عنوان کرد: رویکرد فرهنگی در برنامه پنجم قوی‌تر است، زیرا توسعه فرهنگ و زیارت با هم عجین هستند؛ خصوصا در کشور ما که مردم جایگاه خاصی برای زیارت و اصلاح رفتار فرهنگی قائل هستند و اگر بخواهیم در این بخش‌های فرهنگی پیشرفتی داشته باشیم باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

افخمی روحانی خاطرنشان کرد: اینکه چه محورهایی باید در سند مورد توجه قرار گیرد، متولیان امر و ذی نفعان باید به آن بپردازند. ذی نفعان مجموعه‌های مختلفی مانند شهرداری‌ها، اعتاب مقدسه و استانداری هستند که در کلان برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین شورای عالی فرهنگی باید در این زمینه نگاه‌هایی داشته باشد و موثر واقع شود.

در تدوین برنامه هفتم توسعه انتظار می‌رود به موضوع زیارت توجه شود

در تدوین برنامه هفتم توسعه انتظار می‌رود به موضوع زیارت توجه شود

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.