• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

در شهر فاروج نوروزگاه موزه گرمابه و تاریخ برگزار شد

  • کد خبر : 7288
  • 29 مارس 2022 - 12:57
در شهر فاروج نوروزگاه موزه گرمابه و تاریخ  برگزار شد

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاروج گفت: نوروزگاه در محل موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج با حضور علاقه‌مندان و مسافران برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مجید سعیدیان، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاروج در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام برگزاری نوروزگاه در موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، اظهارکرد: اجرای هنرهای نمایشی، بازی‌های بومی و اجرای موسیقی سنتی و رقص آیینی از برنامه‌های این نوروزگاه بود.

وی با بیان اینکه موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج یکی از جاهای دیدنی این شهر است، گفت: هدف از برگزاری آیین ملی نوروزگاه در ایام نوروز، علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ بومی، آداب و سنن و جاذبه‌های تاریخی، احیای فرهنگ و سنت‌های غنی و حسنه نوروز و جذب گردشگران است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاروج افزود: حمام خزینه‌ای فاروج از بناهای دوره قاجاریه و در جنوب شرقی شهر و در بافت قدیمی واقع شده است و با قدمتی حدود دویست سال از بناهای بجا مانده از دوره قاجاریه است که توسط یزدی‌های مقیم این شهر ساخته شده است.

به طور کلی شرایط زیست محیطی و اقلیمی شهرستان  فاروج برای ایجاد مراکز سکونتی بسیار مناسب است و از آن جا که شواهدی مبنی بر بروز تغییرات اساسی مورفولوژیکی و هیدرولوژیکی در درۀ رود اترک وجود ندارد، احتمالاً این وضعیت در دوره باستان نیز وجود داشته است. پراکندگی فراوان تپه­ ها، محوطه­ های و ابنیۀ باستانی در بخشهای مختلف این شهرستان از دورۀ پیش از تاریخ تا دورۀ اسلامی گواه این مدعا است. تپه یام به عنوان یکی از کهن ­ترین و گسترده ­ترین استقرارگاه­ های باستانی خراسان شمالی نشان دهندۀ شکوفایی منطقه در دوران پیش از تاریخ است. وجود مراکز سکونتی و قلعه­ های نظامی- تجاری دورۀ اشکانی و ساسانی در این شهرستان، از قبیل محوطۀ وسیع ویران شهر حاکی از حضور فعال اقوام اشکانی و ساسانی در پهنۀ این شهرستان است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.