• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

دسترسی ۹۰ درصد بارسلونیایی‌ها به خطوط دوچرخه

  • کد خبر : 17635
  • 11 ژانویه 2023 - 10:51
دسترسی ۹۰ درصد بارسلونیایی‌ها به خطوط دوچرخه
گردشگرآنلاین - مسئولان شهرداری بارسلونا در سال ۲۰۲۲ مسیرهای دوچرخه‌سواری را به‌حدی افزایش دادند که اکنون بیش از ۹۰ درصد از جمعیت این شهر در فاصله ۳۰۰ متری یک مسیر دوچرخه‌سواری زندگی می‌کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، شورای شهر بارسلونا نگاهی به سال ۲۰۲۲ از منظر دوچرخه سواری داشته و گزارش داده است که در سال گذشته بیش از ۲۲۰ هزار سفر روزانه با دوچرخه در پایتخت کاتالونیا انجام شده است. همین امر، این شهر را در مسیر خوب و پایداری برای دوستدار دوچرخه شدن هرچه بیشتر قرار داده است.

ارقام نشان می‌دهد که میزان دوچرخه‌سواری افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است. علاوه بر این، زیرساخت دوچرخه‌سواری نیز گسترش یافته و ۷.۳۲ کیلومتر در سال گذشته به شبکه شهری اضافه شده است.

شهرداری همچنین انتظار دارد امسال ۹ کیلومتر دیگر به مسیرهای قبلی اضافه کند؛ دسترسی جدید خطوط دوچرخه به سمت دریا کشیده خواهد شد و مسیرهای مختلف به نوعی به یکدیگر وصل می‌شوند.

با افزوده شدن مسیرهای جدید، اکنون بیش از ۲۳۰ کیلومتر مسیر اختصاصی وجود دارد که بیش از ۱۰۰ مورد آن در شش سال گذشته ساخته شده است، به این معنی که دوچرخه‌سواری در بارسلونا یک وسیله محبوب برای رفت‌وآمد است.

این میزان از خطوط دوچرخه نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از جمعیت شهر در فاصله ۳۰۰ متری یک مسیر دوچرخه‌سواری زندگی می‌کنند.

با این حال، تنها دو درصد از رفت‌وآمدها در حال حاضر با دوچرخه انجام می‌شود. در واقع، دوچرخه‌سواری به محل کار یا مدرسه هنوز اولویت بعدی ساکنان پس از پیاده‌روی، حمل‌ونقل عمومی و رانندگی وسایل نقلیه شخصی است.

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است.

بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است. این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.

بارسلون به لحاظ اهمیت در دانش مالی، تجارت، رسانه، سرگرمی، هنر، تجارت خارجی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است.

دسترسی ۹۰ درصد بارسلونیایی‌ها به خطوط دوچرخه

دسترسی ۹۰ درصد بارسلونیایی‌ها به خطوط دوچرخه

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.