• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

دستور رسیدگی وزیر میراث‌فرهنگی به پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر

  • کد خبر : 1971
  • 18 نوامبر 2021 - 16:40
دستور رسیدگی وزیر میراث‌فرهنگی به پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر

گردشگرآنلاین – وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) با حضور در محل اجرای پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر، به وضعیت این پروژه رسیدگی کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدعزت‌الله ضرغامی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ابهر، از روند رو به رشد صنعت گردشگری در این منطقه اظهار رضایت کرد و افزود: یکی از اهداف مهم این سفر، رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است. حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام ‌شده در حوزه گردشگری این شهرستان قابل‌ تحسین است و موجب رشد و ارتقای گردشگری استان و این شهرستان خواهد شد.

گفتنی است فاز نخست این مجتمع شامل رستوران، بازارچه، جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه است که با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۵۹ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین فاز دوم این مجتمع که در دست احداث است، با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر شامل رستوران سنتی با ۷۵۰ مترمربع، ۱۳ واحد اقامتی با ۴۰ تخت، واحدهای تجاری با ۷۰۰ مترمربع و رستوران بین‌المللی در طبقه اول به ‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مجتمع بین‌راهی در شهرستان ابهر قرار دارد که یکی از مسیرهای پرتردد استان در محور زنجان به تهران است و با راه‌اندازی آن، زمینه‌ای بسیار مناسب برای ارائه خدمات به گردشگران در این مسیر فراهم خواهد شد.

شهر ابهر یکی از شهرهای بزرگ استان زنجان و مرکز شهرستان است که پس از زنجان، بزرگ‌ترین شهر این استان به شمار می‌رود.  در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق زنجان قرار دارد به دلیل موقعیت قرارگیری‌اش، به استان‌های اطراف دسترسی خوبی دارد. شهر  را در قدیم “اوهر” می‌نامیدند و مردم محلی نیز به آن ابَر¬ می‌گفتند. نام این شهر از دو کلمه آب و هر تشکیل شده که در زبان تاتی به معنی آب آسیاب است و از دیرباز آب رودخانه  رود آسیاب‌های آبی این شهر را به حرکت درمی‌آورد. هم‌جواری با استان‌های گیلان، قزوین، تاکستان و خطوط ارتباطی اصلی کشور و همچنین نزدیکی به ایستگاه قطار خرمدره باعث رونق شهر ابهر شده است و برخورداری از جاذبه‌های تاریخی ارزشمند، هر ساله گردشگران زیادی را برای سفر به ابهر راهی این شهر می‌کند.
طبیعت بکر و زیبایی دارد و روستاهای اطرافش هر کدام می‌تواند مقصدی جذاب برای تعطیلات آخر هفته و استراحت باشند. روستای درسجین، سد کینه ورس، مسجد جامع قروه، آرامگاه پیر احمد زهرنوش، چشمه علی بلاغی و بسیاری جاذبه دیگر تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر است که در سفر به ابهر سرگرمتان می‌کند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.