• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیر میراث فرهنگی آبادان تاکید کرد:

دستکاری در منازل «بریم» و «بوارده» ممنوع!

  • کد خبر : 13298
  • 26 اکتبر 2022 - 8:17
دستکاری در منازل «بریم» و «بوارده» ممنوع!
گردشگرآنلاین - مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت: برخی از ساکنان منازل مناطق «بریم» و «بوارده» بدون اطلاع و هماهنگی در این منازل دخل و تصرف می‌کنند و این امر مورد تایید میراث فرهنگی و مجموعه نفت نیست.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، شمس‌الدین نوربخش‌غفاری با اشره به دستکاری در منازل بریم و بوارده، اظهار کرد: با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی و مجموعه نفت منازلی که تخلیه می‌شوند از نو بازدید خواهند شد و در صورت مشاهده دخل و تصرف به لحاظ اجرایی و حقوقی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

او با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و مجموعه پالایشگاه نفت آبادان برای سامان‌دهی منطقه بریم و بوارده گفت: فاز اول طرح ساماندهی و نگه‌داری منطقه بریم و بوارده تصویب شده و ساماندهی در بخشی از منطقه بوارده در حال انجام است.

نوربخش‌غفاری ادامه داد: در آینده نزدیک مرحله دوم سامان‌دهی بافت تاریخی بریم و بوارده که به معنی اجرا کردن کلی این طرح است انجام خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت ثبت ملی منطقه بریم و بوارده گفت: اینکه تمامی و پلاک به پلاک این آثار را ثبت ملی کنیم معقول نیست و درست این است که طرح سامان‌دهی این بافت تاریخی را تعیین و اجرا کنیم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان خاطرنشان کرد: مجموعه پالایشگاه نفت آبادان برای بازدید، کارشناسی و اقدامات لازم با اداره میراث فرهنگی تعاون و همراهی لازم را انجام و در مورد آثار مجموعه نفت اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۴ اثر و می‌توان گفت نیمی از آثار تاریخی ثبت شده در آبادان آثاری هستند که با مجموعه وزارت نفت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط هستند. یعنی میراث در ثبت ملی آثار شاخص عملکرد خوبی داشته است.

محله سبز و خرم بریم در کنار اروندرود با منازل وسیع و مجلل به مقامات بلندپایه انگلیسی، محله بوارده با خانه‌های نسبتا مرفه به مدیران درجه دوم و محله‌های بهمنشیر، فرح‌آباد و بهار با خانه‌های کوچک‌تر و ساده‌تر به کارگران عادی اختصاص یافته بود. وجود پالایشگاه و صنعت نفت موجب چنان اختلاف طبقاتی در جامعه آبادان شده بود که مانند آن در دیگر شهرهای ایران به چشم نمی‌خورد. بر همین اساس، منازل مسکونی شرکت نفت آبادان یکدست و یک‌شکل نبودند.

دستکاری در منازل «بریم» و «بوارده» ممنوع!

دستکاری در منازل «بریم» و «بوارده» ممنوع!

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.