• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

دستکند “رباط آغاج” خمین واگذار می‌شود

  • کد خبر : 12996
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
دستکند “رباط آغاج” خمین واگذار می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: دستکند رباط آغاج شهرستان خمین به شورا و دهیاری روستا واگذار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان مرکزی، علی مشهدی با اعلام این خبر افزود: واگذاری دستکند تاریخی رباط آغاج در جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان خمین که روز گذشته در محل فرمانداری  این شهرستان برگزار شده بود مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: در این جلسه مقرر شد پس از اخذ سند مالکیت محدوده دستکند رباط آغاج، این دستکند تاریخی به شورا و دهیاری روستا واگذار شود.

مشهدی هدف از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را معرفی هر چه بیشتر و بهتر این دستکند دانست و بیان کرد: در کنار این اقدام، فراهم‌سازی زمینه برای رونق بازدید از این دستکند  فراهم می‌شود.

مشهدی دستکند رباط آغاج را یکی از مهمترین آثار باستانی و جاذبه‌های مهم تاریخی شهرستان خمین عنوان کرد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا این شاهکار معماری و پناهگاه‌های دستکند بشری مربوط به استقرار انسان‌های اولیه، به نحوی شایسته معرفی شود و واگذاری این مجموعه گامی مهم در راستای ایجاد رونق و جذب گردشگران به این منطقه است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین خاطرنشان کرد: در جلسه انجمن‌های میراث‌ فرهنگی همچنین واگذاری پل تاریخی حاج مرتضی و مرمت و واگذاری حمام تاریخی لکان به بخش خصوصی به‌منظور تبدیل به مجموعه گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

تپه قلعه رباط آغاج مربوط به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان خمین، بخش مرکزی، دهستان حمزه لو، روستای رباط آغاج واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۰۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

خُمِیْن یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوبی‌ترین قسمت این استان و در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده‌است. زبان رایج در این شهر فارسی است. این شهر زادگاه روح‌الله موسوی خمینی، رهبر انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است.

دستکند "رباط آغاج" خمین واگذار می‌شود

دستکند “رباط آغاج” خمین واگذار می‌شود

منبع: اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.