• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

دستگاه قضا حامی توسعه گردشگری اردبیل است

  • کد خبر : 6852
  • 16 مارس 2022 - 10:03
دستگاه قضا حامی توسعه گردشگری اردبیل است

گردشگرآنلاین – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: حمایت از توسعه صنعت گردشگری اردبیل از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است.

به گزارش گردشگرآنلاین، جلال آفاقی بعدازظهر امروز در بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان برای هرگونه حمایت قانونی از توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه، آمادگی دارد.

وی افزود: استان اردبیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و مشخصه‌های برجسته فرهنگی و اجتماعی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، زمینه‌های بسیار مساعدی را در جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: مدیران ادارات و بخش‌های مختلف مرتبط، باید در راستای انجام وظایف ذاتی سازمان خود بیش از پیش کوشا باشند.

گفتنی است؛ بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان شاهکار هنر و معماری ایرانی و جزو آثار ملی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

مجموعه خانقاه و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شاهکاری از هنر و معماری ایرانی محسوب می‌شود که محل دفن شیخ صفی، شاه اسماعیل و تعدادی از صاحب‌منصبان دوره صفوی است. این مجموعه منحصربه‌فرد در سال ۱۳۱۰ در میان آثار ملی ایران قرار گرفت و تنها اثر ثبت جهانی اردبیل به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۹ هجری شمسی) در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بناهایی از سال ۷۳۵ تا ۱۰۳۸ هجری قمری (۷۱۴ تا ۱۰۰۸ هجری شمسی) در این مجموعه ساخته شده‌اند که از نظر معماری، تزیینات، صندوق منبت و مشبک‌ قبور و غیره، شکوه معماری مذهبی از دوره ایلخانی تا صفوی را به نمایش می‌گذارند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.