• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان:

دستگیری ۲۱ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان

  • کد خبر : 8770
  • 05 جولای 2022 - 8:53
دستگیری ۲۱ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری ۲۱ نفر در جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، رحمان فرمانی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، برخورد با متجاوزان به میراث‌فرهنگی گلستان به صورت جدی تر از ابتدای سال مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در همین راستا ۲۱ نفر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

وی با بیان اینکه این افراد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، کشف و قاچاق اموال تاریخی، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب و تجاوز به حریم دستگیر شدند، افزود: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان خردادماه سال جاری نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی تعداد چهار دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری در سطح استان کشف و ضبط کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با تاکید بر اینکه نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیاتی مجزا تعداد ۸ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در سال جاری کشف کردند، ادامه داد: به دنبال اقدامات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سه ماه گذشته، ۱۵ مورد شیء تاریخی در سطح استان کشف شده است.

فرمانی تأکید کرد: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.

وی با بیان اینکه تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است، گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین، مردم استان گلستان می توانتد در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با سامانه ۰۹۶۶۲ و یا شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.