• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

دورهمی «شب چله» به وقت روز در کاخ سعدآباد

  • کد خبر : 16552
  • 19 دسامبر 2022 - 9:49
دورهمی «شب چله» به وقت روز در کاخ سعدآباد
گردشگرآنلاین - مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد به مدت سه روز ویژه برنامه «شب یلدا» را برگزار می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، روابط عمومی مجموعه تاریخی سعدآباد اعلام کرد: این ویژه برنامه با عنوان «دورهمی یلدای شمیران» به مناسبت فرا رسیدن شب چله و ثبت «آیین یلدا»، «هنر ساخت و نواختن عود» و «سوزن‌دوزی ترکمن» در یونسکو، به مدت سه روز در سعدآباد برپا خواهد شد.

این مراسم از دوشنبه تا چهارشنبه، ۲۸ تا ۳۰ آذرماه و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر در مجموعه سعدآباد اجرا می‌شود.

«دورهمی یلدای شمیران» که با مشارکت شهرداری منطقه یک برگزار می‌شود شامل برپایی سفره یلدا در «موزه آشپزخانه سلطنتی»، اجرای نمایش عروسکی، نمایش سوزن‌دوزی ترکمن و عودنوازی در «موزه پوشاک سلطنتی»، غرفه فال حافظ، شاهنامه‌خوانی، ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع یلدا، گریم کودکان همراه با نمایش نمادهای غول‌پیکر سفره یلدا و عروسک‌های تنپوش ننه‌سرما و ننه‌قلی است.

از دیگر ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده شده، نمایش خودروهای کلاسیک است که روز سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در محوطه بیرونی کاخ‌ موزه ملت به اجرا در می‌آید.

مجموعه سعدآباد همچنین اعلام کرد که در این سه روز، اتوبوس گردشگری از میدان تجریش تا میدان دربند بازدیدکنندگان را جابه‌جا می‌کند.

ساعت بازدید از مجموعه تاریخی سعدآباد از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر است که بلیت‌فروشی و ورود به این مجموعه تا ساعت ۱۵:۳۰ امکان‌پذیر است.

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد تهران، یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. مجموعه کاخ سعد آباد یکی از سه مجموعه کاخ زیبا و تاریخی منطقه شمیرانات شهر تهران به شمار می‌رود که آخرین پادشاهان ایران در آن اقامت داشته‌اند.

اطراف مجموعه کاخ سعد آباد در گذشته از باغ پوشیده بود و داخل این مجموعه نیز باغی پر درخت وجود داشت. کاخ اختصاصی مجموعه سعد آباد، کاخ اصلی این مجموعه به شمار می‌رود و رضاخان به مرور زمان بر تعداد کاخ‌ها و بناهای مجموعه سعد آباد افزوده است.

دورهمی «شب چله» به وقت روز در کاخ سعدآباد

دورهمی «شب چله» به وقت روز در کاخ سعدآباد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.