• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

دوستداران محیط زیست در آستانه اشرفیه جشن ملی کاغذ برگزار کردند

  • کد خبر : 8710
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
دوستداران محیط زیست در آستانه اشرفیه جشن ملی کاغذ برگزار کردند
گردشگرآنلاین - گرمای تابستان فعالان محیط زیست را از کمک به محیط زیست دلسرد نکرد و علاوه بر برگزاری اولین جشنواره استانی کاغذ در آستانه اشرفیه و ساخت آبشخور و آب انبار در جیرفت و عنبرآبادبه فعالیت هایی مثل پاکسازی محیط زیست پرداختند.

به گزارش گردشگرآنلاین، گروه‌های داوطلبانه و فعال محیط زیستی در هفته دوم تیرماه و با وجود گرمای بسیار زیاد باز هم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دین خود را به طبیعت ادا کرده و تلاش کردند با برگزاری برنامه های مختلف مانند اولین جشن ملی کاغذ، ضمن حمایت از محیط زیست مردم و به ویژه کودکان را با این حوزه بسیار مهم آشنا کنند و از آنها بخواهند مانع از تخریب این نعمت خدادادی شوند. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه ای این فعالیت ها، حمایت خود را از گروه های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

تقدیر از فعالان محیط زیستی در بوشهر

در مراسمی که با حضور مسئولین و مدیران کل استان بوشهر برگزار شد، از ۲۷ فعال محیط زیستی، تسهیلگران محله سبز و تعدادی از مدیران سبز ادارات و مدارس این استان تقدیر به عمل آمد.

برگزاری همایش کودک و محیط زیست در قم

در همایش کودک و محیط زیست که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و فعالین زیست محیطی این استان برگزار شد، کودکان با اجرای مسابقه، نمایش انیمیشن و قصه گویی، با برخی مبانی و مفاهیم محیط زیستی آشنا شدند.

 پاکسازی غار چال نخجیر دلیجان

تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست استان مرکزی، با هدف فرهنگ سازی و حمایت از طبیعت، زباله های ریخته شده در غار نخجیر دلیجان را جمع‌آوری کردند.

رهاسازی یک بهله سارگپه در نظرآباد

یک بهله سارگپه مصدوم که توسط یکی از دوستداران و حامیان طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد تحویل داده شده بود، پس از ۲ ماه نگهداری و مراقبت در منطقه شکار ممنوع تالاب صالحیه استان البرز رهاسازی شد.

برگزاری جشنواره زیست محیطی جشن ملی کاغذ در آستانه اشرفیه

به همت انجمن های فعال زیست محیطی استان گیلان و شهرداری آستان اشرفیه، اولین جشن ملی کاغذ با برنامه‌های مختلف فرهنگی و به منظور تشویق به کاهش تولید زباله و تفکیک زباله تر و خشک، در پارک ساحلی این شهر برگزار شد و این جشن ملی کاغذ باعث اتفاقات خوبی در این شهر می‌باشد

ساخت آبشخور و آب انبار در جیرفت و عنبرآباد

با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کمبود شدید منابع آب در زیستگاه‌های حیات وحش، فعالین محیط زیستی استان کرمان با همکاری محیط بانان و کارشناسان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، چند آبشخور جدید با مخازن ۲۰۰۰ لیتری و لوله گذاری به طول ۱۰۰۰ متر جهت تامین آب حیات وحش این منطقه را احداث کردند.

پاکسازی حاشیه رودخانه کردان از زباله

به همت گروه مردمی ایران سبز و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ استان البرز، حاشیه رودخانه کردان در محدوده پل حافظیه توسی این شهرستان، از زباله و پلاستیک پاکسازی شد.

 پویش نذر طبیعت در ارسنجان

صندوق حمایتی رانندگان ماشین سنگین ارسنجان استان فارس با نام همیاران‌‌ راه، در اقدامی ستودنی، مبلغ ۷۵ میلیون ریال را به عنوان نذر طبیعت و برای ایجاد آبشخور به انجمن زیست محیطی ایران زیبا اهدا کردند.

پاکسازی ماهیانه سواحل خلیج فارس

با همکاری سازمان های مردم نهاد استان بوشهر و صنایع دوستدار محیط زیست، پاکسازی سواحل زیبای خلیج فارس واقع در این استان، به صورت ماهیانه در حال انجام است.

 پاکسازی زباله در تفرجگاه شش پیر سپیدان

اعضای انجمن پاکسازان طبیعت فارس با هدف ارتقاء و افزایش دانش زیست محیطی، در دویست و سی و دومین برنامه محیط زیستی خود، تفرجگاه شش پیر سپیدان استان فارس را از زباله پاکسازی کرند. این برنامه با استقبال و همکاری خوب گردشگردان حاضر در منطقه روبرو شد.

آبرسانی در مناطق پر رفت و آمد حیات وحش بندرلنگه

با توجه به فصل گرما و در راستای جلوگیری از تلف شدن حیات وحش، همیاران و دوستداران طبیعت استان هرمزگان با کمک یگان حفاظت محیط زیست این استان، مناطق پر رفت و آمد حیات وحش در شهرستان بندرلنگه را آبرسانی کردند.

ساخت آبشخور و لایروبی چشمه ها در بستک

همیاران و دوستدارن طبیعت شهرستان بستک با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست، اقدام به ساخت آبشخور و لایروبی برخی از چشمه ها در مناطق مستعد و زیستگاه های این شهرستان از استان هرمزگان کردند.

 اجرای پویش محیط زیست بدون فیلتر سیگار در دهلران

به همت جمعیت همیاران سلامت روان و همزمان با سالروز مبارزه با مواد مخدر، پویش محیط زیست بدون فیلتر سیگار در شهرستان دهلران استان ایلام با حضور فعال کودکان اجرا و ته سیگارهای رهاشده در سطح پارک های این شهرستان جمع آوری شد.

 تقدیر از دانش آموزان فعال محیط زیستی در مسجدسلیمان

طی مراسمی با همکاری انجمن های فعال و مردمی استان خوزستان در هفته محیط زیست، از دانش آموزان فعال زیست محیطی شهرستان مسجد سلیمان تقدیر به عمل آمد.

 برگزاری همایش دوچرخه سواری در زرند

 اعضای گروه دوچرخه سواری زراوند شهرستان زرند استان کرمان، همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف بهینه آب و به منظور آگاهی بخشی در مورد کمبود آب، با شعار “ارزش آب، انرژی و محیط زیست در پایداری سرزمین” اقدام به برگزاری همایش دوچرخه سواری کردند.

 برگزاری برنامه پاکسازی توسط بانوان در آستانه اشرفیه

جمعی از بانوان هیئت ورزش های همگانی آستانه اشرفیه، در اقدامی فرهنگی ضمن پیاده روی در پارک ساحلی این شهرستان، با شعار شهر ما خانه ما، زباله های رهاسازی شده در این منطقه از استان گیلان را پاک سازی کردند.

 تیمار ۲ جوجه پرنده دلیجه در مشهد

 یک شهروند مشهدی دوستدار طبیعت و حیات وحش،  ۲ جوجه پرنده دلیجه که دچار آسیب دیدگی شده بودند را پس از چند روز تیمار و مراقبت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی تحویل داد.

برگزاری کارگاه آموزش زیست محیطی برای کشاورزان چهارمحال و بختیاری

با همکاری سمن های محیط زیستی استان چهارمحال و بختیاری و دفتر خدمات کشاورزی، کارگاه تاثیر فعالیت های کشاورزی بر محیط زیست و سلامت، برای کشاورزان منطقه چغاخور در شهرستان بروجن برگزار شد.

 برگزاری برنامه آموزشی آشنایی با حیات وحش در هرمزگان

نخستین برنامه آموزشی فراغتی تابستان ویژه دانش آموزان با همکاری انجمن های محیط زیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح یک ساعت با محیط بان با موضوع آشنایی با حیات وحش هرمزگان، در مسجد علی ابن ابیطالب این استان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزش محیط زیست برای کشاورزان اصفهانی

با همکاری فعالین محیط زیستی استان اصفهان و اداره جهاد کشاورزی این استان، کارگاهی آموزشی با موضوع پیشگیری از مصرف سموم و آلودگی آب های زیرزمینی برای کشاورزان در شهرهای داران و دامنه از توابع شهرستان فریدن برگزار شد.

 اجرای طرح بیابان زدایی در منطقه حفاظت شده شیراحمد سبزوار

با مشارکت سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، در راستای حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگردها در کانون‌های فرسایش بادی، طرح بیابان زدایی در ۶۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شده شیراحمد شهرستان سبزوار اجرا شد.

تحویل یک بهله شاه بوف در شهرستان بافق

یک جوجه شاه بوف که به علت شدت گرما قدرت پرواز خود را از دست داده و به کانال مرطوب مجاور یک معدن در بافق پناه برده بود توسط کارگران ساختمانی زنده گیری و به اداره حفاظت محیط زیست استان یزد تحویل داده شد. لازم به ذکر است این پرنده بعد از چند روز تیمار و بازیابی قدرت پرواز خود، در زیستگاه طبیعی این شهرستان رهاسازی شد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.